انتقاد کره‌شمالی از گزارش حقوق بشر سازمان ملل

این مطلب در تاریخ شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

مقام‌های ارشد کره شمالی در سازمان ملل با تحسین سیستم اجتماعی و حقوق بشر در پیونگ‌یانگ، گزارش‌ سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر در کره شمالی را “بی‌پایه و اساس” خواندند

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، پیونگ‌یانگ در واکنش به یکی از گزارش‌های کمیته سازمان ملل که بر امور حقوق بشر تمرکز دارد، به شدت از این امر انتقاد نموده است.

مخبر ویژه سازمان ملل در امور کره شمالی در گزارش خود از شمار گسترده‌ای از موارد نقض حقوق بشر در کره شمالی خبر داده است و در این میان به مواردی از جمله استفاده از زندانیان سیاسی در کمپ‌ها، شرایط بد زندانیان، تبدیل زندانیان به نیروی کار و شکنجه آن‌ها اشاره شده است.

رئیس هیات کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای خطاب به این کمیته که شامل ۱۹۳ عضو سازمان ملل است، گفت: پیونگ یانگ کاملا این گزارش‌های بی‌اساس را رد می‌کند. این گزارش نتیجه سیاست‌های خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه کره شمالی است و نمونه بارز اقدامات سیاسی، استانداردهای دوگانه و حقوق بشر گزیده‌ای است.

رئیس هیات سازمان ملل در امور کره شمالی هز عدم همکاری این کشور انتقاد نمود و گفت: از وقت گزارش پیشین که در ماه مارس ارائه شد هیچ تغییری در کره شمالی رخ نداده و این گزارش نمونه ضعیفی از مقاصد کره شمالی علیه غیرنظامیان است.

این کمیته سازمان ملل نیز اعلام نمود که کره شمالی از همکاری با آنها برای ارزیابی شرایط حقوق بشر ممانعت نموده است.

از سوی دیگر هیات کره شمالی اعلام نمود که پیونگ‌یانگ سابقا با سازمان ملل و اتحادیه اروپا در خصوص حقوق بشر همکاری می‌کرد اما پس از آنکه اتحادیه اروپا از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای محکوم نمودن حقوق بشر در پیونگ‌یانگ حمایت نمود، کره شمالی نیز در سال ۲۰۰۶ همکاری خود را با این سازمان قطع نموده است.

کیم سونگ، رئیس هیات کره شمالی در سازمان ملل تصریح نمود: ما چیزی برای پنهان نمودن نداریم و چیزی وجود ندارد که بخواهیم از آن بترسیم. برخلاف این ما به سیستم عالی حمایت از حقوق بشر در کشورمان افتخار می‌کنیم که شامل بیمه درمانی رایگان و سیستم آموزشی رایگان است.

وی افزود: علاوه بر این ما در تلاش هستیم تا سیستم اجتماعی خود را ارتقاء بخشیده و حمایت از حقوق بشر را تضمین کنیم.

آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا و سایر مقام‌های دیپلماتیک از نقض حقوق بشر در پیونگ‌یانگ انتقاد نمودند. در گزارش سازمان ملل آمده است که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار زندانی سیاسی در کمپ‌های کره شمالی وجود دارند که مجبور به کار اجباری می باشند.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.