انتقاد یک نماینده مجلس از سفر مسئولان رده چندم کشور با هواپیمای اختصاصی

 نماینده تهران در مجلس گفت: سفر مسئولان رده چندم کشور با هواپیمای اختصاصی اهمال‌کاری در اموال بیت‌المال است.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر تعدادی از مسئولان سیاسی کشور با هواپیمای اختصاصی به کشورهای همسایه اظهار داشت: متأسفانه مطلع شدیم که برخی از مسئولان سیاسی کشور با وجود پروازهای عادی از هواپیمای اختصاصی برای رفتن به کشورهای همسایه استفاده می‌کنند.

 وی با بیان اینکه این فرد از مقامات بلند پایه‌ نبوده‌ و تنها یک مقام سیاسی عادی کشور محسوب می‌شود، افزود: اگر رئیس جمهور، معاون اول و یا مسئولان تراز اول کشور از هواپیمای اختصاصی استفاده کنند تا حدودی می‌تواند قابل قبول باشد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی که در حال حاضر داریم و پرواز یک هواپیما برای نظام هزینه‌بر است چه دلیل و ضرورتی دارد که این افراد برای سفر به کشور همسایه از پرواز اختصاصی استفاده کند.

 طبیب‌زاده با اشاره به اینکه در مورد این مسئله از آقای رئیس جمهور توضیح خواسته‌ است، تصریح کرد: متأسفانه بزرگواران اصلا پاسخی به تذکرات نمایندگان نمی‌دهند، در حالی که شخص رئیس جمهور می‌توانست در یک خط توضیح دهد که مثلا آن فرد به دلایل امنیتی از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: متأسفانه در خصوص تذکرات هیچگونه پاسخ و بازخوردی از سوی مسئولان دریافت نمی‌کنیم و نظر به اینکه در برخی از موارد تخلفاتی از جانب افراد مختلف دیده می‌شود، بنابراین وظیفه خودمان می‌دانیم که در این زمینه به مسئولان اجرایی کشور تذکر دهیم که آیا واقعا ضرورت ایجاب کرده و یا از روی سهل‌انگاری و اهمال‌کاری از اموال بیت‌المال به نادرستی استفاده شده است.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.