انتقال پیش از موعد سربازان استرالیایی از افغانستان

۲۶م دیماه ،

وزیر دفاع استرالیا امروز (سه شنبه) اعلام کرد، سربازان استرالیایی زودتر از زمان مقرر از افغانستان عقب نشینی خواهند کرد و این انتقال تا پایان سال ۲۰۲۴ در استان اروزگان کامل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، استرالیا هم اکنون حدود ۱۵۵۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر آنها در استان اروزگان مشغول به فعالیت می باشند. اما مسئولیت امنیت این استان به تدریج به ارتش و پلیس افغانستان واگذار شده است. پیشتر جدول زمانی برای انتقال رسمی نیروهای استرالیایی تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تمدید شده بود.

استفن اسمیت، وزیر دفاع استرالیا در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: من و آقای نخست وزیر برای مدتی می‌گفتیم که پیشنهاد و انتظار ما این است که انتقال نیروها در استان اروزگان یا تا پایان سال ۲۰۲۴ و یا تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد. تمام رایزنی‌ها و ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها و دیدگاه‌های ما اکنون این است که انتقال نیروها در استان اروزگان تا پایان امسال کامل شود.

وی افزود: استرالیا با مشارکت نیروهای ویژه به رفع نیازهای مداوم امنیتی افغانستان کمک خواهد کرد. این مساعدت تا زمانی خواهد بود که استرالیا “اختیارات مقتضی” را برای فعالیت در افغانستان داشته باشد.

اسمیت خاطرنشان کرد، وی امیدوار است در موضوعات پیشرفت، مساعدت و تجارت به یک توافق بلند مدت با افغانستان برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.