انتقال گاز ایران به عراق و اروپا

جام جم آنلاین: وزیر نفت از برنامه پایان عملیات ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به عراق تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر قراردادهایی که برای صادرات گاز به کشورهای پاکستان و عراق منعقد شده است، مجوز ترانزیت گاز از خاک ترکیه به اروپا نیزگرفته شده است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، رستم قاسمی در بازدید از شرکت ملی گاز گفت: با اجرای طرح های توسعه فازهای پارس جنوبی که هم اکنون ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید گاز در کشور به دو برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب برای افزایش صادرات گاز گام بر می داریم.

بر پایه این گزارش، وزیران نفت ایران و عراق همراه با همتای سوری خود،‌ سال گذشته تفاهمنامه سه جانبه گازی را برای تامین بخشی از نیازها و انتقال گاز ایران به اروپا از خاک خود امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه قرار شد روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز از طریق مرز ایلام برای تامین سوخت نیروگاه های المنصوره و بغداد به این کشور صادر شود.

قاسمی با تاکید بر این که مصرف گاز در کشور باید منطقی شود، گفت: مصرف گاز در ایران در مقایسه با سایر کشورها بالا است و باید با منطقی شدن قیمت ها بتوانیم میزان مصرف را نیز منطقی کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.