انحصار شکنی ایران در تولید داروی” ام اس”/ پرداخت یک دهم قیمت دارو با کمک سازمان های بیمه گر

۳ م دیماه ،

داروی کوپامر داروی مهم بیماران ام اس تولید و وارد داروخانه های کشور شده است. دارویی که سالها در انحصار رژیم صهیونیستی بوده.

نصیری زاده مدیر پروژه داروی کوپامر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: موفق شدیم دارو را به طور کامل در داخل کشور تولید کنیم و سبب آن هم این است که از آنجا که این دارو در انحصار آن شرکت بود اجازه تولید ماده اولیه و یا فروش آن را به سایر کشور ها هم نمی دادند.
سیاح داروساز در ادامه گفت: مزیتی که این دارو نسبت به سایر داروهای ام اس دارد این است که می توانیم این دارو را در بیماران ام اسی که اختلالات آنزیم کبدی دارند و یا شیرده وباردار می باشند و یا حتی کسانی که تست های آزمایشگاهیشان دچار اختلالات است به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

داروی کوپامر ایرانی هیچ عارضه ای در بیماران ایجاد نمی کند

دکتر صحرائیان رئیس انجمن ام اس گفت: در مواردی که این دارو را استفاده کردیم هیچ عارضه جدی ندیدیم و تحمل بیماران نسبت به دارو خوب بوده و دارویی است که تزریقش به صورت روزانه است.
دکتر سلطان زاده متخصص مغز و اعصاب در ادامه افزود: بیمارانی داشتیم به سبب گران بودن داروهای خارجی به سمت داروهای ایرانی رفتند و نارضایتی هم ندیدند.

پوشش های بیمه ای به کمک داروهای ام اس آمد

عمادی رئیس سازمان بیمه سلامت در ادامه گفت: ۲ قلم دارو مربوط به ام اس بود که هزینه بسیار بالایی داشت وآنها را تحت پوشش بیمه قرار دادیم .داروی ام اس یک میلیون تومان بود که ۹۰۰ هزار تومان آن را بیمه می دهد./ع


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.