انصراف ایران ازحضوردرمراسم برترین‌های تکواندوآسیا

۲۹خردادماه،

به نقل از فدراسیون تکواندو این مراسم در شرایطی شب قبل (چهار شنبه) در جاکارتای اندونزی برگزار شد که پیش از برگزاری آن سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ایران در اعتراض به نحوه گزینش برترین‌ها اعلام کرد، با توجه به این که در انتخاب گزینه‌های برتر، عملکرد و کارنامه اشخاص مورد بی‌توجهی قرار گرفته، تکواندوی ایران از حضور در این مراسم انصراف می‌دهد.

پولادگر با اشاره به اینکه اتحادیه تکواندو آسیا سعی کرده بدون در نظر گرفتن آیتم‌های موجود، عناوین برتر را بین کشورها تقسیم کند، اظهار داشت: اتحادیه آسیا برای مثال در بخش فدراسیون برتر، ایران و تایلند را به عنوان فدراسیون برتر انتخاب کرده که اساساً عملکرد این دو فدراسیون در هیچ زمینه‌ای قابل مقایسه نیست. تکواندو ایران در ۵ سال قبل، دو بار قهرمان آسیا شد، در جهانی ۲۰۱۱ برای اولین بار به مقام قهرمانی دست یافت و در مسابقات جهانی نوجوانان در سال ۲۰۱۰ نیز برای اولین بار قهرمان شد.

ایران نه در آسیا که در جهان تنها کشوری است که مسابقات لیگ را برگزار می‌کند آن هم در تمامی رده‌های سنی. افتتاح مرکز بین المللی تکواندو در تهران، میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، برگزاری منظم مسابقات بین المللی جام فجر که در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده، حضور مداوم تیم های مطرح اروپایی در ایران جهت برگزاری اردوهای آمادگی، مطمئناً عملکردی مثبتی است که نمی‌توان آن را با هیچ فدراسیون دیگری مقایسه کرد. این که بخواهیم در مراسم انتخاب برترین‌ها برای به دست آوردن دل همه، عناوین برتر را بین کشورها تقسیم کنیم درست و اصولی نیست.

رییس فدراسیون تکواندو همچنین با اشاره به استقبال اندک کشورها گفت: متاسفانه برای این مراسم تنها شش کشور اشخاص منتخب خود را معرفی کرده‌اند که به واقع این استقبال در شأن تکواندو آسیا نیست.

پولادگر افزود: همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام این مراسم نواقصی دارد که باید حتماً برطرف شود، در غیر این صورت برگزار نشدن آن بهتر از برگزار شدنش است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.