انعقاد قرارداد صندوق توسعه با بانک سامان

۳۱اردیبهشت،

بینا- صندوق توسعه ملی در اجرای تبصره (۳) بند (ط) اساسنامه صندوق و به منظور استفاده حداکثری از توان کارشناسی و امکانات نظام بانکی در تامین مالی طرح های سرمایه گذاری امروز قرارداد عاملیت با بانک سامان را به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار منعقد کرد.

به گزارش بنکر (Banker)، با احتساب قرارداد مذکور که به امضای رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل بانک سامان رسید، مجموع قراردادهای عاملیت ارزی و ریالی صندوق با ۱۹ بانک دولتی و خصوصی به رقم ۴۰ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار رسید.
دکتر محمدرضا فرزین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مراسم انعقاد قرارداد که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سامان برگزار شد بر لزوم تخصیص بهینه منابع صندوق که تا پایان سال بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار بوده است در بخش های مولد جهت تحقق اهداف اصلی صندوق تاکیده کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که صندوق توسعه ملی در سال حماسه اقتصادی و سیاسی بتواند با تامین مالی طرح های سرمایه گذاری از طریق بانک های عامل ازجمله بانک سامان نقش خود را در تحقق اهداف توسعه کشور ایفا نماید.
شایان ذکر است که صندوق توسعه ملی تاکنون معادل ۲۰ میلیارد و ۳۱۶ میلیون دلار از طرح های ارزی ارسالی از جانب بانک ها را در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق تصویب و جهت پرداخت به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نموده است. در بخش تسهیلات ریالی تاکنون بالغ بر ۵۴ هزار و ۴۹ میلیارد ریال (بااحتساب منابع تلفیقی بانک کشاورزی) با نرخ های سود ترجیحی به طرح های بخش صنعت و معدن، آب و کشاورزی پرداخت نموده است.
گفتنی است، در مراسم امضای قرارداد، علی موحدنژاد عضو هیات عامل و معاونت امور اعتباری و نظارت بر طرح های صندوق توسعه ملی و ابوالفضل نجارزاده دبیر هیات عامل صندوق توسعه ملی و اعضای هیات مدیره بانک سامان حضور داشتند.

خبرهای تکمیلی را در سایت بنکر بخوانید


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.