انفجار تروریستی در دمشق/توافق سعودی و قطر برای گسترش هرج و مرج در منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون سوریه اعلام کرد یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در دمشق منفجر شده است. این  انفجار در نزدیکی مرکز پلیس رخ داده و همراه با تیراندازی گسترده بوده است.

این در حالی است که شبکه العربیه مدعی دومین انفجار در شهر دمشق شده است.

توافق عربستان و قطر برای گسترش هرج و مرج در منطقه

از سوی دیگر خبرگزاری سوریه به نقل از یک نویسنده مغربی تاکید کرد عربستان و قطر درباره گسترش هرج و مرج در منطقه به توافق رسیده اند.
 
عبدالاله بلقزیز نویسنده مغربی خاطر نشان کرد عربستان و قطر که مدعی هستند پایتختهای آنچه به جنبش رهایی بخش عربی موسوم هستند، در وضعیتی متفاوت از آنچه اعلام می شود، قرار دارند و سیاست هرج و مرج را از یک سال و نیم پیش دنبال می کنند.

این نویسنده همچنین به حمایتهای گسترده قطر و عربستان از گروههای سلفی تکفیری در سوریه و ادامه اقدامات خشونت آمیز آنها اشاره کرده است.

وی اعلام کرد عربستان از سلفی ها به دلایلی که به جایگاه موسسه وهابیت در این کشور مرتبط است، حمایت می کند.

حامیان گروههای مسلح مسئول خونریزی و خشونت در سوریه هستند

از سوی دیگر، فخری رجب نویسنده کویتی تاکید کرده است کسانی که سلاح برای گروههای مسلح در سوریه می فرستند، خواهان ویرانی و کشتار هستند.

وی خاطر نشان کرد تنها راه حل بحران سوریه در توقف ارسال سلاح برای گروههای مسلح و دست کشیدن از تشویق و تحریک این گروهها به قتل است.

دولت ترکیه در مقابل سوریه به بن بست رسیده است

کورای چلیچکان نویسنده و روزنامه نگار ترکیه ای نیز با انتقاد شدید از سیاست دولت اردوغان در قبال بحران سوریه خاطر نشان کرد سیاست خارجی دولت ترکیه به ریاست اردوغان، آن را در خصوص بحران سوریه به بن بست کشانده است.

به گفته وی، دولت ترکیه به سبب شکست شرط بندی اش بر تضعیف رهبری و مردم و ارتش سوریه در مقابل این کشور به بن بست رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.