انفجار خونین در دمشق

۲ م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مسجدی در منطقه القابون در شمال دمشق پایتخت سوریه منفجر شده است.

در همین حال پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اتریش دربارهٔ ریشه انفجارهای تروریستی در سوریه اعلام کرد هزاران نفر از اشخاص مسلح جبهه نصرت وابسته به شبکه القاعده در دهها انفجاری که درسوریه روی داده است، دست دارند.

پایگاه اینترنتی این تلویزیون افزود: تماسهای این گروه با کشورهای عرب خلیج فارس و اروپا افزایش یافته است.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد شبکه تروریستی جبهه نصرت در تلاش است در سوریه همانند نظام طالبان در افغانستان یک حکومت تندرو ایجاد کند که بیشتر سوریها با همه طوایفش از این موضوع در هراسند.

این گزارش افزود رویکرد اصلی جبهه نصرت ، حمله به هر کسی است که از آن حمایت نمی کند یا با ایدئولوژی و اندیشه خطرناک آن مخالفت می کند.
تلویزیون اتریش افزود جبهه نصرت مورد حمایت مالی و تسلیحاتی شبکه القاعده است.

این پایگاه همچنین اخطار داد شبکه القاعده در سوریه برای پیروزی ملت سوریه و کمک به آن نمی جنگند بلکه هدفش فقط سرنگونی نظام سوریه است که این در آینده برای غرب نیز خطرناک است و یک جبهه تازه را علیه غربیها باز می کند.

تلویزیون اتریش خاطر نشان کرد بین گروههای جبهه نصرت در عراق و سوریه برای اجرای حملات تروریستی در دو کشور ارتباط و هماهنگی دائم وجود دارد و انفجارهای تروریستی القاعده و شاخه آن یعنی جبهه نصرت در عراق و سوریه در این اواخر از پانصد مورد فراتر رفته است و حمایت از آنها به ویژه پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق از این کشور  و از طریق منابع سر‌ّی آغاز شده است.

این گزارش می افزاید فعالیتهای شبکه جبهه نصرت در سال قبل افزایش یافته و شعبه ها و تماسهایش با کشورهای عرب خلیج فارس و اروپا نیز بسیار شده است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.