انهدام شبکه بزرگ دزدان مامورنما

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رسیدگی به پرونده سارقان تحت پوشش مامور ، کارآگاهان اداره پنجم متوجه شدند که یکی از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج به نام علی معروف به “ایدان” ، سرکردگی گروه سارقان فیوج را بر عهده دارد . با شناسایی “ایدان” ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از همدستان متهم که همگی آنها نیز از طایفه فیوج بوده و بیشتر آنها به نوعی از بستگان ایدان محسوب می شوند ، موفق به شناسایی مخفیگاه سرکرده متهمان در شهرستان کرج شدند.

با اخذ نیابت قضایی ، کارآگاهان موفق به دستگیری “ایدان” در ساعت چهار بامداد ۱۱ اردیبهشت شدند که در بازرسی از مخفیگاه متهم انواع کارت های شناسایی جعلی ، لباس های فرم نظامی ، اسپری اشک آور ، بی سیم ، شوکر و مقادیری وجه نقد کشف شد .

با انتقال “ایدان” به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات ، وی ضمن اعتراف به دهها فقره سرقت خانه به شیوه تخریب ، اخاذی و جعل عنوان مامور ، دیگر همدستان خود به نام های زهرا۲۴ ساله ، ارسلان ۳۲ ساله ، مصطفی ۳۷ ساله ، لطیف ۴۹ ساله ، علی ۲۶ ساله ، ناصر ۶۰ ساله ، سهراب ۲۶ ساله و احمد ۲۱ ساله را نیز معرفی کرد .

با شناسایی اعضای جدید گروه ، کارآگاهان اداره پنجم شناسایی مخفیگاه و دستگیری این متهمان را در دستور کار قرار داده و اطلاع پیدا کردند که این هشت نفر پس از اطلاع از دستگیری “ایدان” و دیگر همدستان خود ، تهران و استان البرز را به مقصد استان اصفهان و برای ادامه سرقت های خود ترک کرده اند. بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی اصفهان انجام و مشخص شد که پلیس آگاهی اصفهان ، با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری هر ۸ متهم تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ شده است .

با انتقال ۸ متهم جدید پرونده به اداره پنجم و دعوت از مالباختگان برای شناسایی متهمان پرونده ، تعداد دیگری از مالباختگان که توسط متهمان پرونده به ویژه “ایدان” و ۸ متهم جدید پرونده مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته بودند ، موفق به شناسایی متهمان شدند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند – معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اعلام این خبر گفت : در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و اطلاع رسانی مناسب انجام شده از سوی رسانه ها ، تا به این لحظه دهها نفر از مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته اند ، شناسایی و به اداره پنجم مراجعه کرده اند که با شناسایی متهمان اصلی پرونده ، اعضای گروه سارقان تحت پوشش مأمور طایفه فیوج به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت تحت پوشش مامورین در نقاط مختلف کشور از جمله تهران ، کرج ، اسلامشهر ، شهریار ، شهرهای شمالی کشور ، مشهد ، شیراز ، کرمانشاه ، اصفهان ، همدان و با استفاده از خودروهای زانتیا ، ماکسیما ، ال ۹۰ ، پژو ۲۰۶ ، پراید و لیفان ، اعتراف کرده اند .

وی در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان رد ارتکاب جرایم مختلف گفت : کلیه متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری بوده و حتی یکی از متهمان دارای ۱۷ سابقه کیفری است و تعداد دیگری از متهمان نیز دارای محکومیت های طولانی مدت بوده که پس از صدور رأی دادگاه ، با تودیع وثیقه های جعلی آزاد و متواری شده اند.

 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.