انهدام چهار باند کلاهبرداری کارت به کارت

۲۲ آبان ،

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام اینکه چهار باند کلاهبرداری کارت به کارت منهدم شده است،گفت: این چهار باند به هزارو ۳۵۰ کلاهبرداری به روش کارت به کارت اعتراف کرده‌اند.
سرهنگ مهرداد امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیشترین کلاهبرداری کارت به کارت در دو زندان رجایی شهر و قزل حصار استان البرز انجام می گردد و در صورتی که پرونده های کلاهبرداری توسط زندانیان این دو زندان در سایر شهرها انجام شود، پرونده با قرار عدم صلاحیت به استان البرز منتقل می گردد.
وی ادامه داد: به سبب پرونده های بسیار بسیار این کلاهبرداری، بازپرس ویژه ای در استان البرز برای رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری به روش کارت به کارت تعیین شده و به صورت ویژه به این پرونده ها رسیدگی می گردد. ضمن اینکه حجم بسیاری از پرونده های پلیس آگاهی استان البرز را این کلاهبرداری تشکیل می دهد.
رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از انهدام چهار باند بزرگ کلاهبرداری کارت به کارت خبر داد و افزود: پلیس در روزهای اخیر به چهار پرونده مهم کلاهبرداری کارت به کارت رسیدگی کرده که در پرونده اول ۴۰۰ مالباخته، در پرونده دوم ۳۵۰ مالباخته، پرونده سوم ۵۰۰ مالباخته و در پرونده آخر ۱۰۰ مالباخته شناسایی شدند. ضمن اینکه در این رابطه ۳۰ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

امیدی در مورد شناسایی مالباختگان گفت: با توجه به اینکه باید همهی این پرونده ها باید مستند سازی شود، تاکنون از میان اعتراف متهمان ۱۰۰ مالباخته پس از احراز کلاهبرداری شناسایی شده اند.
وی با اشاره به این روش تازه کلاهبرداری تاکید کرد: اخیرا عده ای سودجو با استفاده از تلفنهای همراه با مالکان مشاغل و صنوف تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند قصد خرید دارند و به بهانه اینکه پول را از طریق کارت به کارت می‌پردازیم فروشنده را پای دستگاه خود پرداز بانک می‌کشاندند و بعد تماس می‌گرفتند که پول واریز شده است. وقتی فروشنده حساب را بررسی می کند و متوجه می‌شود که پولی واریز نشده است کلاهبرار اظهار می کند ممکن است اشتباهی شده باشد و از فروشنده می‌خواهد وارد قسمت انتقال وجه یا منوی انگلیسی شود و شماره کارت را با کد مورد نظر وارد کند بعد به جای اینکه پول از حساب خریدار به حساب فروشنده بیاید از حساب فروشنده به حساب خریدار وارد می‌شد. اخیرا میزان فعالیتها در این فضا بسیار بسیار شده است یعنی با حجم بسیاری پیامک ارسال یا تماسهای تلفنی بر قرار می‌شود. البته گاهی به سبب آگاهی مردم یا انعکاس خبرهای از این دست توسط پلیس کلاهبرداران موفق نمی‌شوند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.