انهدام ۲۴ باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۲۴ باند سرقت سیم و کابل برق و کشف ۵ تُن سیم و کابل مسروقه در ۹ ماهه امسال خبر داد.

انهدام ۲۴ باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

به گزارش ممتاز نیوز، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر در جلسه تعاملی با مدیران شرکت توزیع برق استان اصفهان که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۲۱ درصدی کشف سرقت سیم و کابل برق بودیم، درحالی که قدرت کشف پلیس آگاهی استان اصفهان در این حوزه طی این مدت ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد سرقت‌های سیم و کابل برق و تجهیزات انتقال نیرو در پنج شهرستان اصفهان، شهرضا، خمینی‌شهر، فلاورجان و لنجان اتفاق افتاده، از اقدامات کنترلی، نظارت‌های هوشمند و توسعه گشت‌های مشترک بین پلیس و اداره برق در این شهرستان‌ها خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به انهدام ۲۴ باند سرقت سیم و کابل برق در ۹ ماهه سال جاری اشاره و اظهار کرد: در همین مدت بیش از ۵ تُن سیم و کابل مسروقه نیز از مخفیگاه سارقان و مالخران کشف و به اداره برق تحویل شده است.

سرهنگ هاشمی‌فر با بیان اینکه سرقت سیم برق باعث بروز مشکلات در سیستم توزیع برق‌رسانی به شهروندان می‌شود، گفت: از شهروندان انتظار داریم نسبت به اتفاقاتی که در اطراف خود رخ می‌دهد حساسیت بیشتری داشته باشند و اگر فرد یا افرادی را در حال قطع سیم‌های برق مشاهده کردند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کم‌ترین زمان ممکن با این سارقان برخورد قاطع شود.

این مقام انتظامی همچنین به ضایعاتی‌هایی که اقدام به خرید سیم‌های برق از سارقان می‌کنند هشدار داد و گفت: یکی از عواملی که انگیزه سرقت سیم برق را در سارقان ایجاد می‌کند وجود مالخرها و ضایعاتی‌هایی است که اقدام به خرید اقلام می‌کنند. رصد هوشمندانه این افراد نیز در دستور کار نیروهای پلیس قرار دارد و بدانند که قطعاً اقدامات مجرمانه آنها از دید پلیس پنهان نخواهد ماند و با برخورد قاطع ماموران مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.