انواع رنگین ‌کمان برای آیفون ۵

جام جم آنلاین: تا پیش از به بازار آمدن آیفون ۵ مدل‌های بسیار متنوعی از این گوشی در اینترنت در دسترس همگان بود. هر چند به قدری عکس‌های آنها غیرواقعی بود که کسی باور نمی‌کرد اپل چنین گوشی را طراحی کرده باشد!

 از طرف دیگر، مدل‌هایی روی نت مطرح بود که به دلیل جذابیت و زیبایی گوشی بسیار مورد توجه بود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی مدل‌های متنوع iPhone5 که تا به امروز با این نام روی اینترنت قرار گرفته، می‌پردازیم:

اولین مدل از گوشی‌های آیفون ۵ که تولید آن بسیار مورد توجه قرار گرفت و برای همگان جذاب بود، گوشی‌های تمام شیشه و شفاف آیفون بود البته این را هم باید بگوییم که ساخت چنین گوشی چندان عملی به نظر نمی‌رسید، ولی همین یک نمونه به دلیل خارق‌العاده‌بودن آن چنانچه به مرحله تولید می‌رسید می‌توانست مورد استقبال کاربران زیادی قرار گیرد.

برای بهتر تصور‌کردن چنین گوشی‌ای می‌توانید تصور کنید یک شیشه در دست دارید که می‌توانید smsهایتان را با آن ارسال کرده، ولی در عین حال می‌توانید هر آنچه را که پشت گوشی قرار دارد نیز مشاهده کنید. حتما متوجه شده‌اید که صفحه‌کلید این موبایل از نوع مجازی ولی در عین حال قابل لمس در نظر گرفته شد.

مدل دیگری از این گوشی که توسط استودیو NAK به تصویر کشیده شد، گوشی بسیار باریک، درخشنده و در عین حال زیبا که بسیار به شکل حقیقی آیفون نزدیک بود.

در این مدل پیش‌فرض‌شده کلید home در قسمت جانبی موبایل قرار داشت، یعنی روی حاشیه گوشی در نزدیکی دیگر دکمه‌های صدا طراحی شده بود.

همین جابه‌جایی مکانی این دکمه باعث بیشتر‌شدن فضا برای ساخت صفحه‌نمایش شد، چرا که کل قسمت جلوی موبایل را صفحه نمایش تشکیل می‌داد.

علاوه بر این، کمپانی NAK مدل دیگری برای گوشی اپل در نظر گرفته بود که این مدل‌های جدیدتر دارای تنوع رنگ بسیار زیادتری بود.

آیا به نظر شما جذاب‌تر نیست اگر آیفون در رنگ‌های دیگری بجز سیاه و سفید در دسترس قرار گیرد؟ در صورت تولید چنین گوشی، کاربران زیادی از آن استقبال می‌کردند.

یکی دیگر از مدل‌های بسیار مطرح از iPhone5 مدل موش جادویی است. این گوشی که به رنگ سفید طراحی شده دارای انحنای بسیار زیادی در قسمت بالا و پایین است.

هر چند این قوس مربوط به قسمت پشت گوشی در نظر گرفته شده و در قسمت جلوی آن صفحه نمایش کاملا صاف و مسطحی قرار دارد، ولی از نظر دیگر طراحی‌ها، این گوشی کاملا مشابه دیگر اپل‌ها دارای همان لوگو و دیگر مشخصات در قسمت پشت آن است.

این گوشی توسط یکی از طراحان کمپانی Ciccarese Design ساخته و روی اینترنت قرار گرفت که بر اساس نظر کاربران می‌توانست در صورت حقیقی بودن فروش بسیار زیادی داشته باشد.

مدل دیگری از این گوشی که به گوشی‌های ۴ میلی‌متری معروف است توسط کمپانی Alternative Industries طراحی شده، این گوشی بسیار مشابه مدل حقیقی iPhone5 ساخته شد.

جنس ماده اولیه برای ساخت این گوشی از مواد نشکن در نظر گرفته شده، به همین دلیل در صورت افتادن این گوشی روی زمین احتمال شکسته‌شدن آن بسیار کم است.

 در ضمن این گوشی به نوعی طراحی شده که چنانچه با آن کار نکنید یعنی برنامه‌ای روی گوشی باز نباشد، به آسانی می‌توانید از هر طرف آن طرف دیگر گوشی را مشاهده کنید چرا که در این حالت، تمام شیشه‌ای به نظر می‌رسد.

علاوه بر اینها، مدل دیگری از آیفون طراحی شد که برگرفته از مدل‌های اولیه آیفون یا همان iPhone first بود.

این گوشی مشابه همان مدل‌های اولیه دارای انحنا و قوس در قسمت بالا‌ و پایین پشتش است.

علاوه بر این جنس پشت این گوشی از مواد فلزی ساخته شد، با این حال و در صورت تولید این گوشی، به احتمال زیاد مورد توجه کاربران زیادی قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از زیبایی‌های این گوشی مربوط به پورت هدفون آن است که به سبب فرورفتگی و انحنای خاص آن از گوشی‌های iPhone 4S کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

گوشی iPhone 5 LM که یکی دیگر از پرطرفدارترین گوشی‌ها از دید کاربران اعلام شد، در حقیقت از فلزات مایع طراحی شده بود. این گوشی که به رنگ مشکی ساخته شده، به زیبایی ظاهری آیفون۴ است.

هر چند به دلیل گران‌بودن چنین فلزاتی برای ساخت گوشی، کمپانی اپل در ساخت آیفون ۵ حقیقی از مواد دیگری استفاده کرد.

گوشی‌های بسیار شگفت‌انگیز از iPhone 5 را که با لنز‌های قابل تعویض طراحی شده، می‌توانید در عکس مشاهده کنید البته این طراحی بسیار عجیب گوشی آیفون را به یک دوربین عکاسی شبیه کرده تا به یک گوشی! به همین دلیل کاربران بسیار کمی از این طراحی استقبال کرده و بیشتر کاربران این گوشی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

یکی از این انتقادها لنز بسیار بزرگ آن بود که باعث افزایش وزن و حجم آیفون می‌شود و شکل ظاهری این گوشی نیز نامتعادل به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، چنانچه شما این لنز را از روی موبایل جدا کنید، با حفره بسیار بزرگی روی قسمت پشت آن مواجه می‌شوید که چندان زیبا نیست.

در ضمن لوگوی کمپانی اپل در پایین‌ترین قسمت گوشی، یعنی پایین‌تر از لنز آن قرار داد شده و قطر گوشی همانند گوشی‌های اولیه اپل بسیار نازک و کم است.

در نهایت غیرواقعی‌ترین مدلی که تا به حال برای آیفون ۵ در نظر گرفته شده، مربوط به کمپانی Ciccarese Design است که ساخت این گوشی چندان عملی به نظر نمی‌رسد.

این گوشی که مانند خرچنگ ساخته شده، برای انجام کار با آن حتما باید روی پشت دست قرار گیرد البته برای ثابت قرار گرفتن این گوشی روی پشت دست، قسمت‌های مختلف آن در قسمت زیرین دست باید به یکدیگر متصل شوند.

قطر این‌گوشی بسیار باریک‌تر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد؛ قطری حدود قطر یک ورق کاغذ یا کمی بیشتر. ولی همانند iPhone 4 s دارای نوارهای بسیار باریکی در حاشیه بالا و پایین موبایل است و صفحه‌نمایش آن در میان این دو نوار قرار داده شده است. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نازلی وحدت
منبع: www.phonearena.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.