انکار مشکلات بازار مسکن‌، خیانت به مردم است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت مشکلات بخش مسکن را به دور از آرمان گرایی بررسی ومدیریت کند گفت:متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی از مدیران متولی حوزه بازار مسکن گرانی در این بخش را انکار می‌کنند، آنان یا مستاجر نبودند یا حرف مستاجران و نیازمندان به مسکن را نمی‌شنوند و از سوی دیگر باید توجه داشت که انکار کردن مشکلات این حوزه خیانت به مردم است.

حامد قادر مرزی به طرح مالیات از خانه های خالی اشاره می کند و با بیاناینکه تشخیص خانه های خالی به راحتی ممکن نیست اظهارداشت: اجرای طرح وضع مالیات بر خانه های خالی با توجه به هزینه  وزمان بالای اجرا امکانپذیرنخواهد بود.
نماینده مردم قروه و دهگلان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مشکلات بخش مسکن را عاقلانه، منطقی وبر اساس واقعیت‌هابه دور از آرمان گرایی بررسی ومدیریت کند گفت:متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی از مدیران متولی حوزه بازار مسکن قضیه گرانی در این بخش را انکار می‌کنند، آنان یا مستاجر نبودند یا حرف مستاجران و نیازمندان به مسکن را نمی‌شنوند و یا درک نمی‌کنند، از سوی دیگر انکار کردن مشکلات این حوزه خیانت به مردم است، بنابراین آنان باید واقعیت‌ها را ببینند تا راهکاری برای مشکلات بیابند.
وی عملکرد دولت دربخش مسکن را قابل قبول ندانست وبا بیان اینکه قیمت اجاره و خرید مسکن دردولت نهم و دهم بیش از ۱۰برابر افزایش داشته است‌افزود: ساخت مسکن مهر تاثیری بر قیمت مسکن ندارد چرا که عمده متقاضیان مسکن مهر استفاده کنندگان این مسکن نیستند.
قادرمرزی با بیان اینکه انگیزه و رضایت مردم دراستفاده از مسکن مهر پایین است اظهارداشت:قشر مرفه و متوسط درحاشیه شهر ساکن نمی شود، قشر کم درآمدنیزعادت به آپارتمان نشینی ندارد و خانه ۴۰ متری حاشیه شهر را به آپارتمان ۹۰ متری ترجیح می دهد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس نسبت به یک نواختی معماری و بی‌روحی نمای مسکن مهر انتقادکردو گفت: ایران از نظر اقلیمی شرایط مختلفی دارد و از نظر فرهنگی نیز تفاوت‌هایی میان مناطق مختلف به چشم می‌خورد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.