اهدای چند صد جلد از کتابخانه شخصی آیت الله جنتی به کتابخانه ملی

اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی،از اهدای بیش از چند صد جلد از کتاب های کتابخانه شخصی در دیدار آیت الله احمد جنتی به کتابخانه ملی تقدیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ آیت الله جنتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، با اعلام رضایت از عملکرد سازمان در طول یک سال گذشته گفت: زمانی که از فعالیت ها و عملکرد جدید سازمان و همکاری های فرهنگی کتابخانه ملی مطلع شدم، بسیار خوشحال شدم.
وی به نقش مهم فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: سازمان در ایفای ماموریت های خویش موفق باشد.
دکتر صلاحی نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد سازمان پرداخت و اظهار داشت: دیجیتالی کردن منابع برای حفاظت و صیانت از میراث گذشتگان از جمله فعالیت هایی است که به طور جدی در سازمان دنبال می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته، اشیاء دیجیتال موجود در وب سایت سازمان از ۲۰ هزار به ۷۵ هزار افزایش یافت.
وی با اشاره به تهیه فهرستگان نسخ خطی ایران برای اولین بار توسط کتابخانه ملی، ادامه داد: با مسئولیتی که از سوی شورای انقلاب فرهنگی به کتابخانه ملی داده شده، قرار است مرکز نسخ خطی منطقه در سازمان راه اندازی شود.
دکتر صلاحی به راه اندازی شیفت شب در کتابخانه ملی اشاره کرد و افزود: سومین کتابخانه ملی جهان هستیم که خدمات را به صورت شبانه روزی ارائه می کنیم.
رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی در این دیدار با اشاره به ترویج سنت حسنه هدیه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در یک سال گذشته، افزود: بخش قابل توجهی از منابع کتابخانه ملی مخصوصاً منابع نایاب می تواند با هدیه کتابخانه های شخصی تامین شود. /ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.