اولویت ۳۰درصدی جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم در رشته پزشکی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مجلس، وزارت بهداشت را موظف کرد ۳۰ درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم پذیرش کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان جزئیات طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را مورد بحث و بررسی قرار داده به وتصویب رساندند.

به سبب مصوبه مجلس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد ۳۰ درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته‌های گروه‌ پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها در چارچوب نظام سطح‌بندی پذیرش کند.

طبق تبصره این ماده واحده تعهد اخذ شده از مشمولین این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل است و قابل خرید و جابجایی نیست.

وکلای ملت مقرر کردند ارائه مدرک تحصیلی مشمولین مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز می‌باشد و نامبردگان در زمان تعهد، مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نمی‌باشند.

خانه ملتی‌ها همچنین در تبصره سه ماده واحده طرح مذکور مصوب کردند که تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاه‌های استانی مربوطه در اولویت می‌باشند. در صورتی که داوطلب مذکور، نمره لازم را برای تحصیل در دانشگاه‌های دیگر کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

طبق مصوبه مجلس، ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولین این بند امکان پذیر است.

در تبصره ۵ این ماده واحده مصوب شد نقل و انتقال مشمولین این بند تابع مقررات این قانون می‌باشد.

وکلای ملت با ۱۶۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه، ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.