اولین بازی رسمی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال

جام جم آنلاین: مرحله مقدماتی اولین دوره مسابقات فوتبال تیم‌های ملی زیر ۲۲ سال آسیا از امروز (شنبه) به میزبانی مالزی آغاز می‌شود و تیم کشورمان، از ساعت ۱۶ به وقت تهران در اولین دیدار خود به مصاف کویت می‌رود.

این رقابت‌ها که برای اولین بار در آسیا برگزار می‌شود، تورنمنتی جدید در میان مسابقات رده‌های ملی خواهد بود که قرار است مانند بازی‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان، هر دو سال یکبار درسطح این قاره انجام شود و از دوره آینده برترین تیم‌های دوره‌های زوج تعیین کننده سهمیه آسیا در المپیک باشند.

اما تیم ایران که حدود چند ماه از تشکیل آن می‌گذرد، از همان ابتدا با هدایت علیرضا منصوریان برای حضور در بازی‌های مالزی تمرینات و اردوهای خود را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد.

این تیم در تهران در دو بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی بزرگسالان و تیم زیر ۲۳ سال پیکان قرار گرفت که در هر دو مسابقه پیروز شد،‌ هرچند در بازی مقابل تیم کارلوس کرش برخی بازیکنان تیم بزرگسالان در تیم منصوریان به میدان رفتند.

در تنها اردوی خارج از کشور نیز این تیم از ۲۱خردادماه در فلورانس ایتالیا اردوی تمرینی برگزار کرد و در دیداری تدارکاتی برابر تیم زیر ۲۳ سال ب ایتالیا با نتیجه شش بر دو به پیروزی رسید.

مرحله مقدماتی این بازی‌‌ها به میزبانی کوالالامپور در قالب هفت گروه برگزار می‌شود و در پایان دو تیم نخست هر گروه به همراه دو تیم برتر از میان هفت تیم رتبه سوم به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند. مرحله نهایی با حضور ۱۶ تیم در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود که البته هنوز میزبان بازی‌ها مشخص نیست.

ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های کویت، قطر، تاجیکستان، مالدیو و بحرین هم‌گروه است؛ گروهی که به گفته علیرضا منصوریان، از سایر گروه‌ها دشوارتر است.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران، در آستانه بازی امروز، از کویت و بحرین به عنوان جدی‌ترین حریفان کشورمان یاد کرد و گفت: هدف اصلی‌مان صعود از گروه است اما سعی می‌کنیم به عنوان سرگروه جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آوریم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.