اولین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل، در مجلس برگزار می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اولین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل جهت توجه بیشتر به “طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده” جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری از طریق پیش بینی امکانات و حمایت‌های لازم برای پیشگیری از تحدید نسل، خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برگزاری “اولین نشست تخصصی بررسی پدیده” تحدید نسل: چرایی و راهکارها” خبر داد.

 بر اساس این گزارش، بدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: “در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اخطار دربارهٔ افزایش پدیده تحدید نسل و همچنین لزوم توجه بیشتر به “طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده” جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری از طریق پیش بینی امکانات و حمایت‌های لازم برای پیشگیری از تحدید نسل “اولین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل: چرایی و راهکارها” چرایی و راهکارها” روز دوشنبه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: کلیدواژه بسیار مهمی که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و حتی پیش‌تر در بیاناتشان از آن استفاده کردند کلید واژه “تحدید نسل” بود تفکری که نسل جامعه و مردم ما را تهدید کرده و آن را به خطر می‌اندازد. این تهدید سبب شده ما در آینده نه چندان دور شاهد کشوری باشیم که دارای کمبود نیروی جوان است و این سدی برابر پیشرفت‌های بعدی کشور خواهد بود.

عزیزی گفت: نمی‌توان انکار کرد که در طول دهه قبل به دلایل متعددی از جمله بحران‌های اقتصادی و بی ثباتی و عدم اطمینان در چشم اندازها در این زمینه، شاهد بالا رفتن شدید سن ازدواج و کاهش شدید نرخ باروری و افزایش طلاق بوده‌ایم لذا توجه به این پدیدها خطر پدیده تحدید نسل را بیش از پیش نمایان نمی‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستان “اولین نشست تخصصی بررسی پدیده تحدید نسل: چرایی و راهکارها” روز دوشنبه هفته جاری با حضور مسئولین مربوطه و اصحاب رسانه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.