اونس جهانی طلا کاهش یافت

بینا- درپی تشدید نگرانی ها نسبت به بحران بدهی منطقه یورو ,افزایش ارزش دلار وکاهش بهای نفت اونس جهانی طلا امروز پنج شنبه با کاهش ۰٫۳ درصدی به مرز ۱۷۵۷ دلار رسیده است.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / رویترز، به دنبال تداوم تظاهرات ریاضتی مردم در یونان و اسپانیا که دو کشور آسیب پذیر می باشند نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بحران بدهی منطقه یورو نیز افزایش یافته است.
براساس این گزارش، کارشناس سنگاپوری اظهارداشت: اخیرا عملکرد ضعیف اقتصادی در جهان و کاهش بهای نفت موجب توقف رشد بهای فلزات گرانبها شده است.
در پی اتخاذ سیاست های اخیر انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان بهای طلا در پنج هفته گذشته با رشد ۱۰ درصدی مواجه شده و به رکود هفت ماهه خود نزدیک شده است این در حالی است که قیمت طلا روز گذشته به ۱۷۳۷ دلار و۵۰ سنت کاهش یافت.
این گزارش می افزاید، تحلیلگر اقتصادی سنگاپور با بیان اینکه کاهش بهای جهانی طلا در روزهای آتی در محدوده ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۰ دلار خواهد بود افزود: این کاهش به دلیل ماهیت مطمئن و امن بودن جایگاه این فلز زرد بیش از حد نخواهد بود.
براین اساس، اونس جهانی طلا امروز پنج شنبه با کاهش ۰٫۳ درصدی به ۱۷۵۶ دلار و ۹۹ سنت رسیده و هر اونس طلای آمریکا نیز در محدوده ۱۷۵۹ دلار دادو ستد شده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.