“اوپک” پیش بینی تقاضای نفت خام در سال ۲۰۲۴ را افزایش داد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی خود را در مورد تقاضای جهانی نفت خام برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ اندکی افزایش داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوپک که حدود ۳۵ درصد نفت جهان را تأمین می‌کند، اعلام کرد امسال تقاضای جهانی نفت خام ۹۰ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که نسبت به سال ۲۰۲۴، یک میلیون و۵۰  هزار بشکه در روز افزایش را نشان می‌دهد.

اوپک در گزارش ممتاز به نقل از پیشین خود که اواسط دسامبر ارائه کرده بود، پیش بینی کرد در سال ۲۰۲۴ تقاضای جهانی نفت احتمالا تنها ۹۰ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز باشد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، برای سال ۲۰۲۴، این افزایش احتمالا تا حدودی ناچیزتر (حدود ۹۴۰ هزار بشکه در روز) و برابر ۸۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز است.

اوپک در گزارش ممتاز به نقل از قبلی، تقاضای نفت را در سال قبل، ۸۹ میلیون و۷۹۰  هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

براساس برآوردهای اوپک، امسال رشد اقتصادی جهان به ۳٫۵ درصد می‌رسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۴، ۲٫۹ درصد بود.

امسال افزایش تقاضای نفت خام به طور عمده ناشی از افزایش تقاضا از سوی کشورهای نوظهور از جمله “چین” (با۳۴۰ هزار بشکه در روز افزایش) خواهد بود.

در حالی که تقاضای کشورهای ثروتمند سازمان همکاری و توسعه اقتصادی احتمالا ۱۹۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد.

افزایش تقاضای نفت در آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۴، به ویژه در بخش صنعت و حمل و نقل شتاب گرفته و این به منزله بهبود شرایط اقتصادی در این کشور است.

۱۲ کشور عضو اوپک اعلام کردند در اروپا نیز کاهش تقاضای نفت خام برای کشورهایی که با مشکلات بدهی‌ها مواجه می باشند، تثبیت شده و این در حالی است که نشانه‌هایی از بهبود شرایط اقتصادی در بیشتر مصرف‌کننده‌های بزرگ نفت دیده می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.