اوکراین برای صلح با روسیه شرط گذاشت

سرویس مطبوعاتی پارلمان اوکراین گزارش داد که پارلمان اوکراین «قطعنامه ۹۶۲۶» را تصویب کرده که هرگونه امتیاز ارضی در مذاکرات صلح احتمالی در آینده با روسیه را رد می‌کند.

اوکراین برای صلح با روسیه شرط گذاشت

به گزارش ممتاز نیوز، وب‌سایت صدای جدید اوکراین نوشت: این سند پارلمان اوکراین تصریح می‌کند که هرگونه امتیاز ارضی برای توقف جنگ روسیه – اوکراین «غیر قابل قبول» خواهد بود.

در این سند همچنین آمده است که تمامی نیروهای مسلح روسیه باید از خاک اوکراین عقب‌نشینی کنند و این کشور به «حداکثر تلاش‌ها در همه سطوح و در همه قالب‌ها» برای «آزادسازی» شبه‌جزیره کریمه ادامه خواهد داد.

در این قطعنامه آمده است که اوکراین تمام اقدامات ممکن را «برای احیا و اجرای حقوق بشر و حقوق مدنی» که در نتیجه حمله نظامی روسیه و «اشغال» کریمه «نقض» شده، اجرا کرده و به آن ادامه خواهد داد.

متن این سند به طور قانونی رهنمودهای اولویت‌دار سیاست این کشور را در «خلع اشغال، ادغام مجدد و احیای جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل» تعیین می‌کند.

در ۱۵ اوت، استیان جنسن، مقام ارشد ناتو احتمال پیوستن اوکراین به این ائتلاف را به شرط واگذاری برخی از مناطق خود به روسیه پیشنهاد کرد. او بعدا اظهارات خود را پس گرفت و آن را «اشتباه» خواند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بارها تاکید کرده که اوکراین با یک وضعیت «نبرد منجمد» موافقت نخواهد کرد. او همچنین متقاعد شده که اوکراین پس از پایان جنگ، دعوتنامه‌ای برای پیوستن به ناتو دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.