ایجاد بستر برای جذب ۲۰۰۰ طلبه در استان آذربایجان غربی

رییس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از راه‌اندازی پایه‌های تحصیلی هفت و هشت حوزوی در حوزه‌های علمیه دو شهرستان استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با بیان این‌که «این پایه‌های تحصیلی در شهرستان‌های ارومیه و خوی راه اندازی شده‌اند» افزود: در گذشته اگر طلاب قصد ادامه تحصیل را در استان داشتند تنها تا پایه شش حوزوی می‌توانستند ادامه دهند اما اکنون با ایجاد پایه‌های تحصیلی جدید این امر در استان تا پایه‌های هشت امکان پذیر شده است.

وی با بیان این‌که «در سال تحصیلی جدید افزون بر ۱۰۰۰ طلبه در هشت حوزه علمیه(برادران) استان، علوم دینی را فرا می‌گیرند» ادامه داد: در سال تحصیلی جدید از تعداد ۷۵۰ داوطلب ورود به حوزه‌های علمیه استان، ۳۵۰نفر بعد از آزمون کتبی و شفاهی به مرحله بعدی راه پیدا کردند که در نهایت از این تعداد ۲۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط تحصیل در حوزه‌های علمیه شناخته شده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری حوزه‌های علمیه، مشغول به تحصیل شدند.

وی در ادامه سخنان خود از افزایش و ایجاد بسترهای لازم برای جذب طلاب در حوزه‌های علمیه استان به تعداد ۲۰۰۰ نفر نیز خبر داد.

قهرمانی،‌ با بیان این‌که «اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، شاهد رشد و بالندگی روزافزون حوزه‌های علمیه استان هستیم» ‌خاطرنشان کرد: اکنون حرکت مدیریت استانی در راستای رفع نیازهای استان و مردم است که با زمینه سازی افزایش جذب طلاب این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

رییس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال که در سخنان گذشته خود قول راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در سال جاری و یا سال آینده را داده بودید، آیا این امر محقق شده است یا نه؟، اظهار کرد: به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم در استان،‌ قول می‌دهم تا سه سال دیگر این مقطع در حوزه‌های علمیه استان راه اندازی می‌شود؛ ‌حتی سعی در راه اندازی مقطع دکترا در حوزه‌های استان را نیز داریم.

وی همچنین با اشاره به رسالت روحانیت تصریح کرد: فهم اسلام و فهم عمیق معارف اسلامی، تبیین و تبلیغ دین، تولید و توزیع فرهنگ و مرزبانی از فرهنگ دینی رسالت روحانیت را شامل می‌شود که این مساله خود نیاز به بیش از هزار سال جهاد علمی و فکری دارد.

وی با بیان این‌که «امسال از طرف رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است» افزود: مهمترین سرمایه‌ای که امروز کشور ما نیازمند است، تربیت نیروی انسانی صالح می‌باشد که بخش عمده این نیازها را حوزه‌های علمیه می‌توانند پاسخگو باشند.

قهرمانی تاکید کرد: هدف اصلی حوزه، پرورش روحانیون مستعد و نخبه با استعانت از قرآن و روایات قرآنی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.