ایجاد تسهیلات بیشتر در “گمرکات مرزی” ایران و آذربایجان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مشاور رئیس‌کل و مدیرکل امور استان‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در دیدار با آیدین علی‌اف، رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان بر توسعه همکاری‌ها و حل مشکلات گمرکی تأکید کرد و دو طرف ایجاد تسهیلات بیشتر در گمرکات مرزی آستارا، بیله‌سوار، جلفا و پلدشت را بررسی کردند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومی گمرک ایران، در این دیدار که در باکو انجام شد، پیام مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به همتای آذری ابلاغ شد.

دو طرف همچنین بر ضرورت دیدارهای منظم میان رؤسای گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین مدیران کل گمرک در مرزهای آستارا، بیله‌سوار، جلفا و پلدشت تأکید کردند.

دو طرف ضمن تأکید بر ضرورت تقویت همکاری در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه در سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، آموزش مشترک کارکنان گمرکات برای آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات، جلوگیری از اتلاف وقت در مبادی ورودی و خروجی و همچنین افزایش ساعت کار گمرک دو کشور را مورد توجه قرار دادند.

رئیس کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان همچنین با اظهار خرسندی از توسعه روابط با ایران قول داد به رفع موانع گمرکی و تجاری دو کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد و با برگزاری نشست‌هایی با مسئولان گمرک این کشور، زمینه تسهیل مراودات تجاری بین دو کشور را فراهم آورد.

مشاور رئیس‌کل و مدیرکل امور استان‌های گمرک ایران همچنین با رئیس گمرک باکو نیز دیدار کرد و در جریان روند صادرات و واردات گمرکات منطقه باکو و همچنین آخرین وضعیت گمرکات و زیرساخت‌های آن قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار، پایانه‌های مرزی را زیربنای اصلی رونق اقتصادی منطقه دانستند و بر تسهیل در روند تجارت و بازرگانی بین دو کشور تأکید کردند.

محمدحسین باغ‌عنایت هنگام بازگشت از باکو، به مرز آستارای آذربایجان به صورت زمینی ، عزیمت و از تجهیزات، محوطه‌های گمرکی و همچنین امکانات موجود و نحوه ورود و خروج و سیستم‌های کنترلی کالا مانند اسکنرها بازدید کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.