ایجاد شهرک ریلی در استان مرکزی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی ایجاد شهرک ریلی، گمرک ریلی و دانشکده ریلی را از موضوعات در حال پیگیری این انجمن عنوان کرد و گفت: ایجاد شهرک ریلی به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنایع ریلی استان مرکزی نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان ذی‌ربط است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) خوشدونی فراهانی با بیان اینکه انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی با هدف منسجم‌ کردن فعالیت شرکت‌های ریلی به صورت پویا و پرتلاش در حال فعالیت است، اظهار کرد: این انجمن حدود ۳۰ شرکت عضو دارد که شرکت واگن پارس یکی از مهم‌ترین این شرکت‌ها است و این انجمن موفق به اخذ ۱۰۰ مجوز تولید قطعات از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شده است که بر این اساس، اکثر شرکت‌های عضو انجمن نسبت به تولید قطعات اقدام می‌کنند.
وی ایجاد خوشه صنایع ریلی را از جمله فعالیت‌های این انجمن برشمرد و گفت:‌ این خوشه به عنوان زیرشاخه شرکت شهرک‌های صنعتی با این هدف که بتواند تمام شرکت‌هایی را که به نوعی کار صنعت ریلی انجام می‌دهند، گرد هم جمع کند تشکیل شده است و یکی از اهداف آن آشنا کردن این شرکت‌ها با شرایط بازار و ایجاد NGO خاص برای هر یک از شرکت‌ها است و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد امر تعمیرات و بازسازی ناوگان ریلی مربوط به شرکت‌هایی است که مبدا آنها استان مرکزی است. این شرکت‌ها علاوه بر فعالیت‌های داخل استانی، فعالیت و همکاری‌هایی هم در کل شبکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ تعمیرات و بازسازی برای مالکان واگن، راه‌آهن ایران و شرکت رجا دارند که این مهم افتخار بسیار بزرگی برای شرکت‌های عضو انجمن محسوب می‌شود.
وی به برگزاری جلسه‌ای با سفیر روسیه در استانداری مرکزی اشاره و اظهار کرد: راهکارهای ارتباطی با این کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته است؛ چرا که ۵۰ درصد واگن‌های باری، ساخت کشور روسیه است. همچنین ایجاد شهرک ریلی در خیرآباد قابل اجرا است و هم اکنون انجمن ریلی استان مرکزی پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به اینکه بسیاری از صادرات توسط صنعت ریلی انجام می‌شود ایجاد گمرک ریلی امری مهم در توسعه صادرات استان خواهد بود.
فراهانی در پایان تشکیل شورای راهبردی در استان با عضویت دانشگاه اراک، راه‌آهن، استانداری، سازمان صنعت،معدن و تجارت، اداره کل تعاون، اتاق بازرگانی، سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌ها، ایجاد بانک کنترل کیفی و بازرسی به وسیله شرکت‌های توانمند و تشکیل گروه‌های تخصصی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های انجمن را از جمله فعالیت‌های انجمن برشمرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.