ایجاد ۳۰ فروشگاه تعاونی مصرف همیار

مدیر کل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه با تاکید بر این که حذف واسطه های غیر ضرووی از شبکه توزیع به کاهش قیمت ها و نرخ تورم کمک خواهد کرد، از ایجاد۳۰ فروشگاه تعاونی مصرف همیار (طرح …

احمد بیگدلی شاملو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: این فروشگاهها ابتدا در مراکز استان ها فعال می شود و در ادامه در شهرستان ها نیز راه اندازی خواهد شد.

بیگدلی گفت: ۶ هزار تعاونی مصرف در کشور وجود دارد و تلاش می کنیم فروشگاه‌های همیار در استان‌های پرجمعیت مانند خراسان، اذربایجانشرقی، اصفهان و فارس راه اندازی شود و نخستین تعاونی مصرف همیار در هفته تعاون در  استان تهران فعال شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه و هم افزایی تعاونی‌های مصرف و ایجاد چرخه تولید به مصرف گفت: رونق تولید داخل و افزایش تقاضای موثر ( دارای قدرت خرید)، کاهش قیمت‌ها و افزایش رفاه خانواده‌ها را نیز پیگیری می کنیم.

بیگدلی در طرح فروشگاههای همیار تعاونی‌های مصرف باید شرایط مکان، استفاده از تولیدات بارکد دار، کارت‌خوان و شرایط عمومی فروشگاه‌ها بزرگ را داشته باشند.        

مدیر کل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در این طرح مشتریان فروشگاه‌ها از کارت‌هایی مخصوصی استفاده می کنند که به شبکه بانکی شتاب متصل است.

بیگدلی گفت: شرکت های تعاونی با ارائه کالا به طور مستقیم از تولیدکننده به مصرف کننده می توانند دست واسطه گران را کوتاه کنند و به این منظور باید پویاتر عمل کنند.

طرح همیار شامل عرضه و فروش کالاهای اساسی و مصرفی به طور مستقیم و از تولید به مصرف است که علاوه بر کاهش دخالت واسطه ها ، کاهش هزینه تولید و قیمت تمام‌شده را در پی خواهد داشت.

طرح فروشگاههای همیار با تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور در حال اجراست و برای توزیع محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب و یکسان در کل کشور و در جهت کمک به ساماندهی هر چه بهتر شبکه توزیع کالا در کشور فعالیت خواهد کرد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.