ایران بخشی از راه‌حل بحران سوریه

جام جم آنلاین: سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، ایران را به عنوان بخشی از راه حل بحران کنونی در سوریه نامیده است.

به گزارش پرس تی وی، مارتین نسیرکی  این سخنان را در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک و در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

 وی در این کنفرانس خبری درباره جدیدترین دور مذاکرات بین مقام‌های سازمان ملل و ایران درباره اوضاع سوریه به خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد.

دبیرکل سازمان ملل روز یک‌شنبه (۱۸ تیر) در مذاکرات خود با علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران در توکیو، پایتخت ژاپن درباره ناآرامی‌های سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

 این در حالی است که کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه نیز هفته جاری به ایران سفر کرد و روز سه شنبه در همین زمینه با صالحی و سعید جلیلی، دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ایران مذاکره کرد.

نسیرکی همچنین اعلام کرد عنان قرار است از طریق ویدئو کنفرانس به اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکراتش با مقام‌های ایران و عراق درباره اوضاع سوریه، به اختصار گزارش دهد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین درباره نگرانی‌ها درباره احتمال گسترش ناآرامی سوریه به سایر مناطق توضیحاتی ارائه و مقام‌های سازمان ملل را به کنترل دقیق‌تر اوضاع در این کشور ترغیب کرد.

وی خاطرنشان کرد تصمیم گیری درباره تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه و افزایش تعداد آن‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل صورت خواهد گرفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.