ایران برای برقراری صلح جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورمان به دنبال گفتگو و برقراری روابط گسترده با کشورهای منطقه و جهان بوده و همواره با سیاست های خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی مخالف است و ازهیچ تلاشی برای برقراری صلح جهانی فرو گذار نمی‌کند.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برخی کشورهای مرتجع عرب دست نشانده‌ی آمریکا و غرب در منطقه هستند واز هیچگونه اقدامی در راستای دست یابی به اهداف شوم آنها فرو گذار نیستند ، گفت: کشورهای مرتجع عرب منطقه از جمله بحرین، امارات و عربستان تحت سلطه آمریکا و غرب در حالی دست به اقدامات شنیعی چون نقض حقوق بشر می‌زنند که هیچ‌گونه نظارت و اعتراضی بر اعمال آنها نمی‌شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح در منطقه و جهان بوده، افزود: کشورمان به دنبال گفتگو و برقراری روابط گسترده با کشورهای منطقه و جهان بوده و همواره با سیاست های خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی مخالف است لذا از هیچ تلاشی برای برقراری صلح جهانی فرو گذار نمی‌کند.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اساس سیاست اسلامی عمل کرده و تا زمانی که کشوری قصد تعارض به خاک ایران را نداشته باشد هیچ‌گونه اقدامی نکرده و در صورت بروز چنین برخوردی  پاسخی قاطعانه به آن کشور خواهد داد.

قوام با تأکید بر اینکه دنیا می داند که کشورهای عربی تحت سلطه‌ی آمریکا و غرب دست نشانده‌ و مورد حمایت و پشتیبانی آنها هستند، اظهار داشت: حکام مستبد این کشورها تنها به دلیل آنکه قادر به ادامه‌ حکومتشان بدون حمایت آمریکا و غرب نخواهند بود به ناچار مواضع آمریکا را از زبان و به عنوان دیدگاه خود مطرح می‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تأکید بر اینکه مواضع کشورهای عربی همسو با اهداف شوم آمریکا و غرب هیچ‌گونه سود و منفعتی برای آنها ندارد، خاطرنشان کرد: مواضع و ادعاهای پوچ این کشورها راه به جایی نخواهد برد بلکه موقعیت آنها را در منطقه متشنج تر خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.