ایران ۱۴۰۴ در “مناطق آزاد” الگو سازی می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در مناطق آزاد، توسعه ایران ۱۴۰۴ الگو سازی شده و پس از موفقیت به کل جغرافیای کشور تعمیم خواهد یافت.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پس از ۲ سال با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور دربهای این شورا به روی خبرنگاران گشوده شد.

ترکان در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۲ آذرماه ۹۲، بروکراسی اداری را مانع فعالیت اصلی توسعه دانست و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، نتیجه تجربه حاصل از پیچیدگی های مقررات سبب شده که در قطعه ای از جغرافیا در برخی از کشورها مقررات زدایی صورت گرفته و همگام با آن توسعه پرشتاب تجربه شود.

وی عملکرد مناطق آزاد را از زمان تاسیس تا به امروز رضایت بخش نبوده است، تصریح کرد:  در دوره جدید طرح جامع مناطق آزاد مورد  بازنگری قرار خواهد گرفت که در نهایت این طرح پوسته کاربردی برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه خواهد شد.

وی در ادامه به چشم انداز اهداف توسعه کشور اشاره کرد و افزود: در برمبنای اهداف توسعه کشور ایران ۱۴۰۴ به تفضیل کشوری توسعه یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود، متکی بر اصول اخلاقی، ارزش های اسلامی و ملی، بهره مند از امنیت اجتماعی و قضایی و… خواهد بود.

وی با تاکید بر الگو سازی ایران ۱۴۰۴ در قطعه کوچک جغرافیای کشور، اظهار داشت: در مناطق آزاد، توسعه ایران ۱۴۰۴ الگو سازی شده و پس از موفقیت به کل جغرافیای کشور تعمیم خواهد یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.