اینفو گراف آماده ارسال نیمکت لرزان مربیان لیگ برتر+اینفو گراف

۱۱م دیماه ،

نیم فصل دوم لیگ دوازدهم فوتبال در ابتدای مسیرش یک قربانی گرفت. ابراهیم قاسمپور سرمربی مس کرمان به خاطر اختلافاتش با شهبازی مدیرعامل به جمع ۹ مربی اخراجی لیگ دوازدهم پیوست.

به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛تیم فوتبال مس کرمان هشتمین باشگاهی است که تغییر و تحول روی نیمکت مربیان خود را تجربه می کند. تغییرات پیاپی مربیان لیگ برتر نشان می دهد که فوتبال ما همچنان در مسیر بی ثباتی قرار دارد.

شایان ذکر است؛ تارتار، پورمند، هرندی، گل محمدی کاستا، بیجاری، پورغلامی و کربکندی در ابتدای فصل از قطار لیگ دوازدهم پیاده شدند و ژوزه هم قبل از دور برگشت لیگ برتر از مربیگری پرسپولیس کنار رفت.

قاسمپور سرمربی مس کرمان که به خاطر برطرف نشدن مشکلات قراردادش در ابتدا تصمیم گرفت که در نیمکت تیم فوتبال مس کرمان مقابل سپاهان نشیند، اما به خاطر اینکه بهانه ای به دست مسئولان مس کرمان ندهد، قرار شد روی نیمکت قرار بگیرد.

مسئولان مس هم که انگار منتظر این اتفاق بودند، مانع از نشستن این مربی روی نیمکت شده اند و محمدی به جای قاسمپور هدایت مس کرمان را برابر سپاهان برعهده گرفت.

گفتنی است؛ گفته های ضد و نقیضی از سوی مدیرعامل و مربی سابق مس کرمان بیان شده است.

قاسمپور در مصاحبه ای اعلام کرده است؛ من استعفا ندادم و حکم اخراجم هم صادر نشده است. در آن سو هم شهبازی مدیرعامل مس کرمان به خاطر ندادن حق و حقوق سرمربی سابق تیمش اخطار داشته که قاسمپور قبل از بازی با سپاهان استعفا داده است.
شنیده ها حاکی از آن است که برای مشخص شدن تکلیف قرارداد قاسمپور سرمربی سابق مس کرمان قرار شده مسئولان کمیته انضباطی به پرونده وی رسیدگی کنند.

به هرحال پرونده مربیگری قاسمپور در مس کرمان بسته شد و مسئولان این تیم لوکا بوناچیچ را به عنوان سرمربی شان تا پایان لیگ دوازدهم برگزیدند.

لوکا در شرایطی به ایران بازگشت که در دو تجربه آخر مربیگری اش کاملا ناموفق بوده و با دریافت حکم اخراج تیم هایش را ترک کرده است.
وی سال قبل از سرمربیگری سپاهان اخراج شد و امسال هم بعد از یک نتایج ضعیف جایش را روی نیمکت زاگرب کرواسی به میروسلاو بلاژویچ داده هم اکنون مس کرمان در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار دارد. باید دید که حضور لوکا در نیمکت مس کرمان سبب ارتقای جایگاه این تیم کرمانی در جدول رده بندی می شود یا نارنجی پوشان نزول می کنند.

تیمهای عربی همیشه سرآمد تغییر مربی بودند، اما نکته جالب توجه این است که قطری ها نسبت به فوتبال ایران کمترین تغییر را در نیمکت مربی شان داشتند. تنها چهار تیم روی نیمکت خود تغییر داشتند و این در حالی است که سال قبل تنها یک تیم در نیم فصل اول سرمربی خود را تغییر دادند.

گفتنی است؛ در سال قبل در مجموع ۱۰ تیم از ۱۸ تیم سرمربیان خود را تغییر دادند. جالب اینکه بیش از نیمی از این تیم ها نه تنها سودی نکردند، بلکه از بابت تغییر سرمربی خود ضرر کردند.

به طور مثال شهرداری تبریز که با سیهیچ تیم دهم جدول بود، با مدیر روستا به لیگ یک رفت. شاهینی ها که قبل از آمدن فیروز کریمی که جزو شانس های کسب سهمیه آسیا بودند، با این مربی به لیگ یک رفت.

در حال حاضر از تغییراتی که در لیگ دوازدهم صورت گرفته، تنها دو تغییر نتایج مثبت داشته است. باید دید تغییر و تحولات در پرسپولیس و مس کرمان هم نتایج مثبتی خواهد داشت یا نه!

با توجه به اخراج قاسمپور از تیم فوتبال مس کرمان، مروری داشتیم بر تغییرات گسترده تیمها و نتایجی که برای تیمهای لیگ برتری به همراه داشته است.

*** مایلی کهن جایگزین تارتار شد

گهری ها که لیگ دوازدهم را با تارتار آغاز کردند، بعد از نتایج ضعیف در هفته هفتم این سرمربی را برکنار کردند و علیرضا پورمند جای تارتار را در نیمکت گهر گرفت. این سرمربی هم از شش بازی، تنها دو امتیاز گرفت و این بار هم نیمکت گهری ها دچار تغییر و تحولات شد.

مایلی کهن به جای وی سرمربی گهر شد، اما شرایط گهر با این مربی هم تغییری نکرد و حتی بدتر هم شد. مایلی کهن از پنج بازی تا الآن دو تساوی به دست آورده است. سرمربی گهر دورود اذعان کرده که تیمش به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد.

*** درخشان داماش را متحول کرد

داماشی ها دومین تیمی بودند که در هفته نهم سرمربی شان را تغییر دادند. شکست داماش مقابل فجر شهید سپاسی سبب شد که عابدینی طاقتش تاب شود و هرندی را اخراج و جایش درخشان را سرمربی کند.

تغییر و تحولات در داماش تا حدودی مثبت بوده است و درخشان توانست نتایج خوبی با داماش بگیرد.

*** مرفاوی جایگزینی بی تاثیر

صبایی ها لیگ دوازدهم را با گل محمدی آغاز کردند، اما این سرمربی در میانه بازی ها یعنی هفته نهم بود که قلب درد را بهانه کرد و از تیم صبا کنار کشید و به پرسپولیس رفت و صمد مرفاوی به جای گل محمدی روی نیمکت صبا قرار گرفت، اما وی نتایج ناامیدکننده را با صبا گرفت.

شنیده ها حاکی از آن است که اگر مرفاوی نتواند در هفته های بعدی لیگ برتر با صبا نتایج خوبی بگیرد، وی نیز به جمع مربیان اخراجی اضافه شود.
*** برزیلی ها ناموفق در آبادان  

تیم فوتبال صنعت نفت‌ آبادان با کاستا نتایج خوبی نگرفت. این مربی پرتغالی در طول ۱۰ مسابقه فقط ۷ امتیاز گرفت و با قرار گرفتن آبادانی ها در رده هفدهم جدول گزینه سقوط به لیگ یک بود.

با توجه به این نتایج ضعیف، آبادانی ها کاستا را برکنار کردند و ریچاری را موقتا سرمربی تیمشان کردند.

 

این سرمربی هم با شکست سنگین تیمش برابر فولاد خوزستان از کار برکنار شد و کاسیمیرو دوباره به آبادان بازگشت.

این مربی پرتغالی هم نتایج خوبی با آبادانی ها نگرفته و مشخص شده که تا الآن تغییر و تحولات در صنعت نفت آبادان موثر نبوده است.

*** انزلی چی ها از تغییر سرمربی ضرر نکردند

ملوانی ها جزو معدود تیمهایی بودند که از تغییر مربی شان ضرر نکردند. مسئولان ملوان بعد از نتایج نه چندان خوب تیمشان، تصمیم گرفتند که احمدزاده را مدیرفنی تیمشان کنند، اما هنوز مهر این پست خشک نشده بود، که پورغلامی به خاطر اینکه اختیارات احمدزاده زیاد است، از ملوان کنار کشید و احمدزاده بار دیگر سرمربی ملوان شد.

این سرمربی برای ملوانی ها خوش یمن بود و توانست نتایج خوبی با تیمش به دست آورد و در پایان لیگ، عنوان بهترین مربی از لحاظ میانگین امتیازی به خود اختصاص دهد.

تغییر و تحولات در ملوان مثبت واقع شد و الآن این تیم جزو مدعیان قهرمانی لیگ دوازدهم است.

*** مورد عجیب ذوب آهن

کربکندی با ذوب آهن در ابتدای فصل نتایج خوبی به دست نیاورد، اما در دو بازی ۴ امتیاز کسب کرد، اما در کمال تعجب مسئولان ذوب آهن در هفته یازدهم این مربی را اخراج کردند و کاظمی را سرمربی شان کردند.

کاظمی در ابتدا قول داد که تیم فوتبال ذوب آهن را به بالای جدول برساند، اما تا الآن توفیقی به دست نیاورده است. این تیم با اصفهانی بازیکنان جدیدش در اولین بازی نیم فصل دوم توانست پیروز شود و شاید کاظمی در ادامه رقابتها بتواند با ذوب آهن به موفقیت برسد.

*** پرسپولیس متحول شده است

سرخپوشان با مانوئل ژوزه با رتبه دوازدهم نیم فصل اول را به پایان بردند. مسئولان پرسپولیس هم در تعطیلات نیم فصل ژوزه را کنار گذاشتند و هدایت تیمشان را به یحیی گل محمدی سپردند.
در حال حاضر، پرسپولیسی ها با یحیی گل محمدی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کردند و در اولین بازی شان در دور برگشت لیگ دوازدهم هم به تساوی مقابل نفت آبادان رضایت دادند.

به گفته کارشناسان؛ پرسپولیس با حضور گل محمدی متحول شده و شوک مثبتی در این تیم رخ داده است.
باید دید در ادامه بازیهای لیگ دوازدهم، پرسپولیس می تواند جایگاهش را در جدول رده بندی ارتقاء دهد یا نه!
گفتنی است؛ با توجه به نتیجه گرایی مدیران عامل تیمهای لیگ برتر باید در هفته های آینده هم شاهد تغییر و تحولات در لیگ دوازدهم باشیم./با


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.