اینیستا در دهمین سالگرد آغاز فوتبال حرفه‌ای

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از ورزش ۳ در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

  ‌روز ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۲ بود که لوئیس فان خال، مربی وقت بارسلونا، در بازی مقابل بروژ در لیگ قهرمانان اروپا، آندرس اینیستا را برای اولین بار در ترکیب تیم بزرگسالان بارسا iبه میدان فرستاد.

فرانک ریکارد، سرمربی که جایش را در بارسلونا iبه گواردیولا داد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال ۲۰۰۵ پیش از بازی مقابل آلباسته در مورد اینیستا گفت: اینیستا iبه نحوی بازی می‌کند که همه لذت می‌برند. او توپ را کنترل می‌کند، پاس می‌دهد و هر وقت که iبه او نیاز داشته باشیم حاضر است.

به گزارش تفسیری فارس، روز قبل دهمین سالگرد پا iبه توپ شدن اینیستا بود. او تنها ۱۸ سال سن داشت. اینیستا iبه یاد می‌آورد که مربی هلندی در آن وقت iبه او گفته بود «خودت باش!» و او خودش بود تا iبه بالاترین افتخارات در دنیای فوتبال رسید. یک دهه بعد وی iبه عنوان iبهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد.

گل‌های او مقابل چلسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و گل وی در فینال جام‌جهانی آفریقای جنوبی مقابل هلند برای اسپانیا، او را در وضعیت یک ستاره قرار داد.

هافبک بارسلونا پیش از این در این‌باره اظهار داشته بود که ۱۰ سال قبل است؛ در دورترین رویاهایم نیز نمی‌توانستم چنین چیزی را تصور کنم. احساس غرور می‌کنم.

او بارها گفته است: فوتبال ادامه خواهد داشت و آنچه باقی می‌ماند مردم می باشند.

روز قبل دهمین سالگرد بازی نمودن اینیستا بود و دوستداران وی این روز را جشن گرفتند.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.