این دانه گیاهی را جایگزین خمیر دندانتان کنید

فروردین ۱۴۰۳

دانشمندان با مطالعه بر روی دانه ها و سبزیجات گیاهی و خواص آنها پی برده اند که یکی از پرخاصیت ترین این دانه ها ارزن است که به عنوان یک خوشبو کننده دهان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ دانه گیاه ارزن به رنگ های مختلفی مانند سفید، زرد کم رنگ، قهوه ای و خاکستری دیده می شود و طعم شیرین ملایمی دارد.

گفتنی است ارزن حاوی مقادیر بالایی از فیبرها گروه ویتامین های B و آهن، منیزیم، فسفر، منگنز پتاسیم، کلسیم و آمینو اسیدهای ضروری برای بدن است.

بررسی ها نشان می دهند ارزن به عنوان یک جایگزین برای بیماران مبتلا به حساسیت به گلوتن  بکار می رود و بیماران به جای نان گندم از نان ارزن برای تقویت بدن و رساندن مواد مغذی آن استفاده کنند.

افرادی که تنها از پرتئین های گیاهی استفاده می کنند و به اصطلاح گیاهخوار می باشند معمولا از ارزن به عنوان یک منبع غنی برای تغذیه استفاده می کنند.

از لحاظ طب سنتی نیز ارزن برای مبتلایان به بیماری های قلبی به ویژه بیماری عروق کرونر مفید است و سبب کاهش ریسک ابتلا به دیابت و همینطور کاهش فشار خون و بروز انواع سرطان ها می شود.

از جمله دیگر خواص دانه گیاهی ارزن جلوگیری و پیشگیری از بروز سرطان سینه آسم سنگ کسیسه صفرا در اشخاصی است که این ماده را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار می دهند.

مصرف ارزن در وران بارداری توصیه نمی شود زیرا ممکن است سبب تاثیرات مخرب بر جنین شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.