این سرم به مو وصل می‌شود

جام جم آنلاین: یکی از محصولاتی که بتازگی جای خود را در بازار محصولات محافظت‌کننده مو باز و طرفداران زیادی پیدا کرده است، سرم کریستال موی سر است.

سرم مو برای آن دسته موهایی استفاده می‌شود که زیبایی و درخشندگی خود را به‌واسطه آلودگی هوا، کثیفی، غبار و نورخورشید از دست داده است.

این فرآورده به منظور حالت دادن، براق کردن، محافظت از موهای آسیب‌دیده و جلوگیری از وز شدن موها طراحی شده است. (وز در موهای صاف به علت تکرار عملیاتی مانند رنگ کردن، هایلایت، مش و فر کردن به وجود می‌آید.)

سرم موی سر بر خلاف کرم‌ها و واکس‌های موی سر چرب و چسبنده نیست و حالت پوسته پوسته روی مو ایجاد نمی‌کند.

ماده اصلی و پایه تشکیل‌دهنده سرم مو، روغن سیلیکون است و این محصول فاقد الکل و مواد خطرناک شیمیایی است. تشکیل این لایه سیلیکونی روی موها باعث می‌شود تا سطح مو نرم و صاف شده و موها هنگام شانه زدن روی هم بلغزد و براحتی شانه شود.

وجود این لایه روی مو باعث افزایش رطوبت و درخشندگی مو می‌شود و از ایجاد مو خوره جلوگیری می‌کند. در موهای رنگ شده باعث جلای مو می‌شود و به رنگ مو جلوه می‌دهد.

این لایه محافظ باعث پیشگیری از دست رفتن رطوبت مو شده و از ایجاد الکتریسیته ساکن، خصوصا پس از سشوار کشیدن پیشگیری می‌کند.

روش استفاده از سرم مو

استفاده از سرم مو روش بسیار ساده‌ای دارد؛ ابتدا باید موهای خود را با شامپویی ملایم بشویید، سپس مقدار اندکی از سرم مو را روی دست خود ریخته و آن را به موهای مرطوب (مویی که رطوبت آن با حوله گرفته شده است) خود بمالید و بگذارید خشک شود.

پس از استفاده سرم روی مو دیگر نیازی به شست‌وشوی مجدد نیست سپس مو را به شکل دلخواه حالت دهید و برای سشوار کشیدن از حرارت کم استفاده کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که تنها مقدار اندکی از سرم بخصوص برای جلوگیری از وز شدن کافی است و نباید سرم مو روی پوست سر قرار گیرد، چرا که موهای شما بسیار چرب به نظر آمده و فرم‌دهی به آن مشکل می‌شود.

همچنین برای جلوگیری از خشک شدن موها از مصرف اسپری‌های مو که حاوی الکل است خودداری کنید، چرا که الکل سبب افزایش شکنندگی موها می‌شود. همچنین از حرارت زیاد و سشوار کشیدن بیش از اندازه پرهیز کنید.

وحید کیانپور – کارشناس ارشد گیاهان و مواد اولیه دارویی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.