این پرسپولیس مربی نمی‌خواهد

جام جم آنلاین: پرسپولیس در شرایطی به دنبال جایگزین مصطفی دنیزلی روی نیمکت هدایت خود است که برونو متسو سرمربی شناخته شده فرانسوی دوشنبه به تهران آمد تا طرفین شرایط یکدیگر را برای آغاز یک همکاری مشترک مورد توجه و ارزیابی قرار دهند.

هر چند در رابطه با دنیزلی گفته می‌شود که عدم تمایل او برای همکاری دوباره با پرسپولیس به بعضی از دلخوری‌های این مربی برمی گردد،اما همان‌طور که در نیم فصل لیگ گذشته استخدام مربی شناخته شده ترک اشتباه بود، در این مقطع نیز استخدام مربی شناخته شده‌ای چون متسو با قیمتی گزاف، نمی‌تواند برای سرخ‌ها مفید فایده واقع شده و این تیم را به اهداف بلند مدت خود رهنمون کند.

بدیهی است حتی در صورت توافق نهایی با متسو، روی این مربی فرانسوی نیز که سابقه هدایت تیم‌هایی چون سنگال و الغرافه قطر را در پرونده داشته و با تیم العین امارات نیز قهرمان آسیا شده، نباید به‌عنوان یک مربی دو، سه ساله حساب کرد و این امید را داشت که او بتواند با عبور از تندباد حوادث، همکاری طولانی مدت را با پرسپولیس تجربه کند.

در رابطه با متسو گفته می‌شود که وی جهت این همکاری تقاضای رقم بالایی را کرده است، رقمی در حدود یک و نیم میلیارد تومان که با توجه به مبلغ قرارداد دنیزلی، نباید چندان از توافق احتمالی بر سر آن تعجب کرد.

محمد رویانیان که این روزها از جذب ستاره‌ها و بازیکنان مطرح سیر نمی‌شود تا با بستن تیمی خوب و پر از بازیکنان اسمی، کوچک‌ترین دغدغه‌ای از نتایج پرسپولیس در فصل دوازدهم لیگ برتر نداشته باشد، در شرایطی رویکرد به مربی خارجی را مورد توجه قرار داده که سرخ‌ها در این فصل تنها در عرصه داخلی حاضرند و برای همین ضرورتی به حضور یک مربی بین‌المللی روی نیمکت فنی تیمشان حس نمی‌شود.

افزون بر همه اینها نگاهی به اسم ستاره‌ها و بازیکنان پرسپولیس تا همین جا نیز کافی‌است تا به این نتیجه برسیم که این تیم با یک مربی وطنی بهتر می‌تواند در عرصه نتیجه‌گرایی به جلو قدم برداشته و بار خود را برای قهرمانی در لیگ و حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد ببندد.

به قولی حتی یک تریلی نیز اسم سید جلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، کریم انصاری‌فرد، مهرداد پولادی، شهاب گردان، علی کریمی، غلامرضا رضایی، محمد نوری، مهدی مهدوی‌کیا، ایمون زائد و… را نمی‌کشد تا این وسط مربی خارجی، تنها برای هدررفت سهمیه ارزی باشگاه پرسپولیس کاربرد داشته باشد و بس.

فقط برای یک لحظه با خود فکر کنید پرسپولیس با مصطفی دنیزلی به چه نتیجه و عملکرد روشنی در نیم فصل دوم لیگ یازدهم رسید؟!

حجت‌الله اکبرآبادی – دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.