اپلیکیشن خبرگزاری مهر برای iOS آمد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حالی که  ۴۰ درصد تعاملات رسانه‌ای امروز دنیا از طریق موبایل صورت می گیرد، خبرگزاری مهر اپلیکیشن خود برای سیستم‌عامل ای‌او‌اس (iOS) را منتشر کرد.
 
 به گزارش رسانه‎های اجتماعی، میلاد شکرخواه یکی از برنامه نویسان این اپلیکیشن معتقد است: «این نسخه فقط برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ طراحی شده‌است. در حال حاضر طراحی اپلیکیشن آی‌پد را در برنامه خود داریم و آپدیت بعدی اپلیکیشن شامل اپلیکیشن آی‌پد می‌شود.»
 
 وی گفت: در این نسخه فقط خبرها به زبان فارسی قابل ملاحظه می باشند. در آپدیت‌های بعدی اما زبان‌های دیگر خبرگزاری هم اضافه می‌شوند. این اپلیکیشن از نظر حجم بسیار سبک است. از یک سری فن‌آوری پیشرفته استفاده کرده‌ایم که لود کردن خبرها را آسان می‌کند و حتی با خطوط GRPS موبایل هم می‌توان به راحتی از اپلیکیشن استفاده کرد.
 
شکرخواه دربارهٔ مشکلات و موانع برنامه نویسی برای سیستم عامل iOS‌ در کشورمان افزود: “متاسفانه به سبب محدودیت‌هایی که وجود دارد ایجاد نمایه برنامه نویسی (Developer Account) در ایران تقریباً غیر ممکن است. شاید بتوانم بگویم بعد از مراحل طراحی و ساخت اپلیکیشن دشوارترین بخش انتشار یافتن این اپلیکیشن ایجاد نمایه برنامه نویسی بود که خوشبختانه این مانع نیز مرتفع شد.”
 
 رشید عسگری از دیگر برنامه نویسان این اپلیکیشن خاطرنشان کرد: خبرگزاری مهر یک سرویس عکس خبری بسیار خوب دارد. عکس‌های این سرویس بسیار با کیفیت است و ما می‌توانیم از رابط کاربری قوی سیستم عامل iOS برای نمایش عکس‌های خبری استفاده کنیم. در نسخه بعدی آی‌فون این اپلیکیشن حتماً سرویس عکس هم اضافه می‌شود. شاید یک نسخه جداگانه آی‌پد هم برای سرویس عکس طراحی کنیم.
 
عسگری افزود: روند تأیید کردن اپلیکیشن در فروشگاه اپل بسیار سختگیرانه است و مهندسین اپل با دقت اپلیکیشن‌ها را از نظر محتوا و فنی بررسی می‌کنند. بسیار از اپلیکیشن‌ها از فیلتر اپل رد نمی‌شوند و برنامه‌نویسان بارها مجبور می‌شوند اپلیکیشن خود را تغییر دهند و دوباره ثبت کنند. خوشبختانه ما توانستیم در یک هفته و بدون هیچ مشکلی اپلیکیشن را ثبت و منتشر کنیم.
 
پلیکیشن خبرگزاری مهر برروی نسخه‌های ۶٫۱ و بالاتر سیستم عامل iOS قابل نصب است. این اپلیکیشن به طور کامل با سیستم عامل iOS7‌ نیز سازگار است. برای دانلود آن به این لینک بروید. از قابلیت‌های این اپلیکیشن به ملاحظه خبرها سرویس‌ها، خواندن متن خبر و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی نام برد
 
گفتنی است، این اپلیکیشن به سفارش خبرگزاری مهر و توسط تیم برنامه نویسی mrapplication طراحی شده‌است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.