اپل از ‏iPad mini‏ پرده‌برداری کرد

فاوانیوز: اپل از تازه‌ترین گجت خود، ‏iPad mini‏ پرده‌برداری کرد. نمایشگر این ‏تبلت ‏‎۷,۹‎‏ اینچی، نسبت طول و عرض تصویر ‏‎۴:۳‎‏ و چگالی پیکسلی آن ۱۶۳ پیکسل بر اینچ ‏است. وضوح نمایشگر نیز ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل و از این حیث به ‏iPad‏ و ‏iPad 2‎‏ شباهت ‏دارد. ‏

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایتنا، اپل از تازه‌ترین گجت خود، iPad mini پرده‌برداری کرد. نمایشگر این تبلت ۷,۹ اینچی، نسبت طول و عرض تصویر ۴:۳ و چگالی پیکسلی آن ۱۶۳ پیکسل بر اینچ است. وضوح نمایشگر نیز ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل و از این حیث به iPad و iPad 2 شباهت دارد.

پردازنده این تبلت، A5 یعنی همان تراشه‌ای است که نخستین بار در iPad 2 و سپس در iPod Touch هم به‌کار گرفته‌شد. از جمله امکانات مینی تبلت اپل یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی و یک دوربین ۷۲۰ پیکسلی در جلو است. آی‌پد مینی از کانکتور Lightning که اولین بار در آی‌فون۵ معرفی شد نیز پشتیبانی می‌کند.
و اما قیمت:

مدل ۱۶ گیگابایتی و بدون سیم‌کارت این تبلت که تنها از وای‌فای برای ارتباط بی‌سیم پشتیبانی می‌کند ۳۲۹ دلار تعیین شده‌است. همین مدل با ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به ترتیب با قیمت ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار به فروش خواهد رفت، ضمن اینکه مدل‌های سازگار با ۴G LTE از این تبلت نیز تولید شده‌است.

مدل‌های سیم‌کارتی آی‌پد مینی نیز بر حسب ظرفیت‌های فوق به ترتیب ۴۵۹ و ۵۵۹ و ۶۵۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. پیش‌سفارش مدل اخیر ۲۶ اکتبر و پیش‌‌سفارش مدل‌های وای‌فای از دوم نوامبر شروع می‌شود. باتوجه به این موارد، قیمتی که اپل برای گجت خود تعیین کرده‌است در مقایسه با رقبای گوگلی و آمازونی یعنی Nexus 7  Kindle Fire HD که ۲۴۹ و ۱۹۹ دلار قیمت دارند، بیشتر است با این تفاوت که نمایشگر آی‌پدمینی به اندازه ۰,۹ اینچ از محصولات فوق بزرگ‌تر است.

علی حسینی منبع: ‏Mashable‏ و وال‌استریت‌ژورنال

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.