اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ شناخته شد

اپل با داشتن ارزش برند ۳۵۵٫۱ میلیارد دلار، جایگاه اول رتبه‌بندی سالانه‌ی Brand Finance Global را ازآنِ خود کرده است.

اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ شناخته شد

به گزارش ممتاز نیوز، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند اپل باردیگر جایگاه برتر خود در رتبه‌بندی سالانه‌ی Brand Finance Global را حفظ کرده است. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها که به صدر چنین فهرستی رسیده‌اند، باید همیشه مراقب باشند؛ زیرا آمازون در فاصله‌ی بسیار کمی از آن‌ها قرار دارد.

به‌گزارش wccftech، داده‌های جدید Brand Finance نشان می‌دهد ارزش برند اپل ۳۵۵٫۱ میلیارد دلار بوده و درمقایسه‌با ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۵ درصد افزایش یافته است. آمازون و گوگل نیز به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به‌دست آورده‌اند و آمازون نزدیک‌ترین شرکتی است که می‌تواند اپل را کنار بزند. دیوید هیگ، رئیس و مدیر‌عامل Brand Finance، اظهار کرد این شرکت به‌لطف شهرت خود در حوزه‌ی نوآوری، چنین ارزش نام تجاری چشمگیری دارد. هیگ می‌افزاید: اپل از میزان شگفت‌انگیزی از وفاداری به برند بهره می‌برد که عمدتاً به‌دلیل شهرتش در کیفیت و نوآوری است. دهه‌ها تلاش سخت برای تکمیل برند باعث شده است که اپل به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شود که به آن اجازه می‌دهد نه‌تنها در بازارهای زیادی رقابت کند؛ بلکه پیشرفت کند.

اگر برایتان این سؤال پیش آمده که Brand Finance چگونه به این رقم رسیده است؟، باید بگوییم شرکت مذکور می‌گوید جزئیات نحوه‌ی محاسبه‌ی ارزش برندها را فاش نمی‌کند.

اکنون اپل بیشترین ارزش برند را دارد؛ اما درمقابل، ارزش تیک‌تاک بیشترین رشد ممکن در بازه‌‌ی زمانی خاص را شاهد بوده است. ارزش برند این شبکه‌ی اجتماعی متمرکز بر ویدئو در سال جاری با افزایش ۲۱۵ درصدی به ۵۹ میلیارد دلار رسید و این آمار تا حد زیادی به‌دلیل روی‌آوردن مردم به‌سمت شبکه‌های اجتماعی در طول همه‌گیری COVID-19 است. هیگ معتقد است تیک‌تاک هنوز در حال پیشرفت است و هیچ‌ نشانه‌ای از توقف آن در آینده‌ای نزدیک وجود ندارد. وی می‌گوید: تیک‌تاک در مدت چند سال از گم‌نامی نسبی به شهرت بین‌المللی رسیده است و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت پیشرفت آن دیده نمی‌شود.

در فهرست نهایی Brand Finance، ارزش برند آمازون و گوگل و مایکروسافت به‌ترتیب ۳۵۰٫۳ و ۲۶۳٫۴ و ۱۸۴٫۲ میلیارد دلار است که آن‌ها را در جایگاه‌های دوم تا چهارم جای داده است. ناگفته نماند در فهرست مذکور والمارت با ۱۱۱٫۹ میلیارد دلار مقام پنجم را از‌آنِ خود کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.