اپل جاوا را کنار گذاشت

فضای سایبر > نرم‌افزار
شرکت اپل در آخرین آپدیت سیستم عامل مک؛ نسخه‌های قدیمی نرم‌افزار جاوای شرکت اوراکل را از مرورگرهای اینترنتی‌ روی کامپیوترهای مشتریانش برمی‌دارد.

به گزارش رویترز اپل که پیش از این جاوا را در نصب Mac OSX وارد کرده بود، این اقدام را در سایت پشتیبانی‌اش اعلام کرده است. این بیانیه می‌گوید درصورتی که کاربران بخواهند به محتوای وبی که با این زبان برنامه‌نویسی بسیار مورد استفاده نوشته شده است، دسترسی پیدا کنند، باید خودشان جاوا را از سایت اوراکل بگیرند.

اپل دلیلی برای این تغییر اعلام نکرده است و هر دو شرکت از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

جاوا زبان برنامه‌نویسی است که به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد مجموعه‌ای از کدها را بنویسند که تقریبا بر روی هر نوع ماشینی عمل می‌کند. جاو به طور گسترده‌ای برای اینترنت به کار رفته است، در نتیجه توسعه‌دهندگان وب می‌توانند دسترسی به سایت‌های‌شان را از طریق مرورگرهای متعددی که بر روی سیستم مک یا ویندوز مایکروسافت پی سی عمل می‌کنند، امکان‌پذیر کنند.

دو سال پیش اپل و اوراکل اعلام کردند که توافق کرده‌اند که اپل زمانی ارائه نرم‌افزار جاوا را به مشتریان مک متوقف کند و اواکل خودش مسئولیت این کار را به عهده بگیرد. آنها تاریخی برای این تغییر اعلام نکرده بودند.

اپل این تغییر را در زمانی اعمال می‌کند نگرانی‌ها درباره امنیت جاوا، برخی از کارشناسان امنیت کامپیوتری را واداشته است به کاربران کامپیوتر توصیه کنند تنها در صورت نیاز از جاوا استفاده کنند.

آدام گودیاک، پژوهشگر شرکت لهستانی امنیت کامپیوتری Security Explorations می‌گوید تا به حال دو مشکل امنیتی در جاوا یافته است که همچنان کامپیوترها را در معرض حمله قرار می‌دهند.

به گفته او برداشتن جاوا از مرورگرهای مک خطر حمله از این راه را کاهش می‌دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.