اپل رو دست هکرها زد

۰۹م اسفند ، خبرگزاری‌ها- پس از آنکه هکرها توانستند قفل تازه‌ترین نسخه سیستم عامل iOS را بشکنند، اپل با به روزرسانی سیستم عاملش تلاش کرده جلوی این کار را بگیرد.

تعدادی از برنامه نویسان نزدیک به اپل می گویند در نسخه تازه iOS مولفه های تازهی در نظر گرفته شده که اجرای فرایندهای خودکار بر روی آن را غیرممکن می کند. در نتیجه برنامه هایی که از سوی اپل غیرمجاز تشخیص داده شوند برروی گوشی های آیفون و همین طور تبلت آی پد اجرا نمی شوند.

علاوه بر این، مجموعه ای از آسیب پذیری ها در این سیستم عامل که قفل شکنی آن را ممکن می کنند نیز برطرف خواهد شد. وصله افزوده شده به iOS مانع از غیرفعال کردن سیستم امنیتی آن برای نصب برنامه های ثالث می گردد.

اپل تا به حال بارها سیستم عامل iOS را به روز کرده تا جلوی دستکاری آن را بگیرد و کنترل سیستم عامل یاد شده را ممکن کند. با این وجود هر بار هکرها قفل این سیستم عامل را شکسته و به کاربران امکان داده اند هر برنامه ای را بر روی iOSنصب کنند.

اپل می گوید این به روزرسانی علاوه بر اینکه کنترل iOS را تشدید می کند مانع از نفوذ هکرها و ویروس نویسان به آیفون و آی پد شده و روند شناسایی برنامه های آلوده به بدافزارهای مخرب را نیز تسریع می کند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.