اپل لامپ‌های LED وایرلس فیلیپس را می‌فروشد!

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۱۱ آبان

نمی‌دانم در منزل لامپ LED دارید یا نه، این لامپ‌های مصرف انرژی فوق‌العاده پایینی و عمری طولانی دارند، اما قیمتشان نسبتا بالاست، قیمت لامپ‌های LED بر حسب برند و نوع متفاوت است، ولی حدودا بین ۱۵ تا ۵۰ تومان قیمت دارند.

یکی دو روز پیش شرکت فیلیس از لامپ‌های LED ویژه‌ای به نام‌ لامپ‌های Hue رونمایی کرد که می‌توانند قابلیت‌های فناوری روشنایی LED را به رخ بکشند.

این لامپ را می‌توان به صورت وایرلس با آی‌دیوایس‌ها و گجت‌های اندرویدی کنترل کرد، در حال حاضر اپل کیت لامپ‌های روشنایی LED فیلیپ را که شامل یک هاب وایرلس و سه عدد لامپ LED است با قیمت ۱۹۹ دلار در اپل استور آمریکا می‌فروشد، برای لامپ‌های اضافه، باید ۵۹ دلار به ازای هر لامپ پرداخت کرد.

ممکن است بگویید که کنترل وایرلس لامپ‌ها چیز تازه‌ای نیست و دلیلی وجود ندارد که به این محصول تازه علاقه‌مند شویم؟ تفاوت این لامپ‌ها با دیگر لامپ‌های LED چیست؟

پاسخ را باید در نحوه کنترل رنگ و میزان روشنایی این لامپ‌ها جستجو کرد. کنترلی که خریدار روی این لامپ‌ها دارد، فقط شامل یک خاموش و روشن کردن ساده نیست، بلکه او می‌تواند مثلا در صبح رنگ سفید روشن یا رنگ گرم‌تر و در شب رنگ زرد را انتخاب کند.

یک چیز واقعا و متمایز در اپلیکیشن کنترل این لامپ‌ها این است که کاربر می‌تواند عکسی را به دلخواه انتخاب کند و با تپ کردن روی یک رنگ دلخواه در یک گوشه عکس، ترتیبی بدهد که لامپ دقیقا با همان رنگ روشن شود!

ویژگی دیگر این است که کاربر می‌تواند برنامه‌ای را تنظیم کند طوری که میزان روشنایی از صبح تا شب با روندی ملایم زیاد شود، حتی می‌توان رنگ‌ها و شدت نورهایی برای مودهای مختلف تعریف کرد و مثلا در هنگامی که نیاز به آرامشی ا تمرکز، مطالعه از آنها استفاده کرد.

این لامپ های از پروتکل وایرلس Zigbee برای ارتباط با هم بهره می‌برند، امکان کنترل اینترنتی آنها و حود دارد و می‌توان از راه دور هم روشنایی خانه را تنظیم کرد.

– برای اطلاعات بیشتر به سایت فیلیپس مراجعه کنید.

– دانلود اپلیکیشن کنترلی iOS و اندروید این لامپ

– توصیه می‌کنم این ویدئو را هم در Vimeo ببینید.

منبع با تشکر از میلاد

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. LightWedge، روشنایی‌بخش کتاب‌های شما
  2. حلق‌آویز کردن کتاب‌ها برای مطالعه راحت آنها!


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.