اژه‌ای: بازدید رئیس جمهور از زندان اوین فعلا به مصلحت نیست

غلامحسین محسنی اژه ای که ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، با اشاره به نامه رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که امروز در آن هستیم و با توجه به اولویت های اصلی کشور به خصوص مسائل اقتصادی باید هم و غم خود را برای رفع این مسائل بگذاریم و حواسمان به مسائل اصلی باشد. نباید ذهن خود را به مسائل فرعی معطوف و با این مسائل خود را مشغول کنیم. بازدید از یک زندان در این شرایط مقوله ای فرعی است. البته رئیس قوه قضائیه پاسخ نامه را داده است اما هر کاری باید بر اساس مقررات انجام شود.

به گفته دادستان کل کشور، رئیس جمهور چندی قبل برای رئیس قوه قضائیه به منظور بازدید از زندان اوین نامه نوشته بود که آیت الله لاریجانی پاسخ این نامه را داده است البته موضوع نامه روز گذشته رسانه ای شد.

محسنی اژه ای با تاکید بر این که بازدید از زندان دارای ضوابطی خاص است اعلام کرد: از اول انقلاب هر کسی که می خواست از هر زندانی بازدید کند بر اساس ضوابط و اقتضائات این بازدید انجام می شد و تاکنون بازدیدی برخلاف ضوابط انجام نشده است. این در حالی است که تاکنون در سطح رئیس جمهور کسی چنین تقاضایی نداشته است.

دادستان کشور با اعلام اینکه رفتن به زندان مقررات خاص خود را دارد تاکید کرد هر کسی که می خواهد از زندان بازدید کند باید طبق ضوابط عمل کرده در حالیکه مسئولان بلندپایه باید خود را ملتزم به قانون بدانند.

وی خواستار آرام نگه داشتن فضای جامعه شد و گفت: با توجه به اینکه نزدیک به زمان برگزاری انتخابات هستیم توصیه می کنیم کشور را آرام نگه داریم. البته ممکن است اقدام یا حرف کسی در هر زمانی بازتابی داشته باشد.

اژه ای ادامه داد: حدود هفت سال و خرده‌ای از دوره ریاست‌جمهوری ایشان گذشته و در طول این مدت تقاضایی نشده بود اما اکنون که در ماه‌های پایانی دوره دهم یکی از منتسبین آنها در زندان هستند، ممکن است شائبه سیاسی ایجاد کند که چرا اکنون و چرا از زندان اوین بازدید شود و حتی اگر در این زمینه مصلحت‌اندیشی داشته باشیم در این شرایط مناسب نیست.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ممکن است ذهن مردم به این سمت برود که اکنون مگر مساله اصلی بازار، گرانی، کنترل ارز و تحریم نیست؟ لذا ممکن است شائبه سیاسی ایجاد شود.

محسنممکن است ذهن مردم به این سمت برود که اکنون مگر مساله اصلی بازار، گرانی، کنترل ارز و تحریم نیست؟ لذا ممکن است شائبه سیاسی ایجاد شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ رییس قوه قضاییه به نامه رییس‌جمهور مثبت بوده یا خیر، گفت: ایشان نامه را پاسخ دادند. هر کاری باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد. به ویژه در شرایط کنونی شاید انجام این کار به مصلحت نباشد.

‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ رییس قوه قضاییه به نامه رییس‌جمهور مثبت بوده یا خیر، گفت: ایشان نامه را پاسخ دادند. هر کاری باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد. به ویژه در شرایط کنونی شاید انجام این کار به مصلحت نباشد.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.