اکبرآبادی: هدف از حضور بانوان در ورزش ارتقای جایگاه زن است

۳۰اردیبهشت،

1-176.jpg

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکید ما این است که حضور زن در ورزش باید سبب ارتقاء جایگاه وی در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، مرضیه اکبرآبادی در سمینار سراسری مسئولین ورزش بانوان و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی کشور در قم، تصریح کرد: به همین خاطر بانوان نباید در فضاهای عمومی و معابر به ورزش بپردازند.

وی عنوان داشت: اگر رشته‌هایی اختصاصی آقایان مانند بوکس در ورزش بانوان فعالیت نمی‌کند به خاطر این است که روحیات یک بانوی ایرانی و اسلامی با این ورزش سازگاری ندارد و اگر بانوان در ورزش‌های پهلوانی فعال نیستند، باید بنگرید و ببینید که تاریخ ورزش ما از حضور بانوان در این رشته گواهی نمی‌دهد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه باید دراعزام ورزشکاران به مسابقات ملی و بین المللی به موضوع و مسائل فرهنگی توجه ویژه شود، اضافه کرد: استان‌ها باید در این زمینه بسیار با دقت عمل کنند و در انتخاب ورزشکاران اعزامی تنها به جنبه قهرمانی و فنی آنها توجه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار اعزامی به مسابقات ملی و بین‌المللی الگو و نمایندگانی از ایران اسلامی می باشند، خاطرنشان کرد: این اشخاص باید از لحاظ اخلاقی، دینی و فرهنگی نمونه و الگوی یک دختر و زن نمونه مسلمان ایرانی باشند.

اکبرآبادی عنوان داشت: وزارتخانه نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن اخلاقیات در بانوان ورزشکار، تنها موارد دیگر را برای اشخاص لحاظ کند، ضمن اینکه بانوان ورزشکار باید از لحاظ اخلاقی و فرهنگی در صدر باشند و نشان دهند که ورزش برای بانوان محدودیت نیست.

وی در ادامه تاکیدات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب جامعه ورزشی بانوان عنوان کرد و عنوان داشت: بیانات معظم له مسیر حرکت مسوولان و ورزشکاران را در این زمینه مشخص کرد و امیدوارم با سرلوحه قراردادن فرمایشات ایشان مسیر درستی را در توسعه ورزش بانوان به پیش برویم.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: از لحاظ قهرمانی و حرفه‌ای به سبب بعضی از محدودیت‌ها شاید زمینه رقابت با برترین‌های جهان دشوار باشد ولی از لحاظ فرهنگی و اخلاقی بانوان ورزشکار مسلمان ایرانی هیچ توجیهی برای عدم رعایت آن ندارند.

وی با اشاره به اهمیت پوشش اسلامی برای بانوان ورزشکار، یاد آور شد: انتظار جامعه زنان ما از مجموعه مدیران در این زمینه توجه به مسایل فرهنگی و اخلاقی است که در رأس آن ورزشکاران باید به مقوله حجاب توجه بیشتری داشته باشند.

اکبرآبادی در ادامه صحبت‌های خود وقار، متانت و حجاب شرعی را از شاخصه‌های مهم مسایل فرهنگی لازم برای بانوان ورزشکار عنوان کرد و برگزاری چنین همایش‌هایی را فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر مسئولان ورزش بانوان کشور با یکدیگر، بررسی نقاط ضعف و قوت استان‌ها و همچنین تبادل تجربیات بانوان مسئول ورزش بانوان با یکدیگر دانست.

وی همچنین خطاب به نایب رئیسان فدراسیون‌های ورزشی و مسئولان ورزش بانوان ادارات کل استان‌ها، تصریح کرد: تعامل خود را با هیئت‌های ورزشی و انجمن‌ها بیشتر کنید، زیرا این مهم سبب می‌شود تا اهدافی که برای توسعه ورزش بانوان در نظر داریم، بهتر تحقق یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.