اگر به دنبال فروش بیشتر میباشید…

۲۸م دیماه ،

وقتی که اوضاع کاریمان در هم ریخته شده ، گیج و سردرگم شده ایم و کلافه و خسته ایم ، فراموش می کنیم که چگونه با مشتری رفتار کنیم .

وقتی که اوضاع کاریمان در هم ریخته شده ، گیج و سردرگم شده ایم و کلافه و خسته ایم ، فراموش می کنیم که چگونه با مشتری رفتار کنیم . اگر وقتی که داریم با اخم و ترش رویی با مشتری صحبت می کنیم ، خودمان را در آیینه ببینیم ، آن وقت احساس آن مراجع دلخور یا متعجب  را خواهیم فهمید . به خاطر داشته باشید که یک برخورد ، فقط یک برخورد نامناسب می تواند شهرت شما را خدشه دار کند چرا که همان یک مشتری دلخور رفتار شما یا کارمندانتان، به هر کسی که می شناسد می گوید . کارمندان باید بدانند که تک تک آنها عنصر مهمی در کل مجموعه می باشند . یک کار گروهی مناسب و منسجم ، به برایند موثر و چشمگیر کل آن واحد کاری منجر می شود . هر کدام از آنها به خودی خود تأثیرگذارند و هر کدام می توانند در کنار بقیه، شرکتی متفاوت از دیگران را در عرصه معرفی کنند . من یک بار که به همراه همکارانم به یک کنفرانس رفته بودیم این نکته را عملاً ملاحظه کردم . یک پیشخدمت ساده رستوران آن هتلی که محل برگزاری کنفرانس بود ، این درس را بطور عینی به من نشان داد . همه ما دور میز بزرگی نشستیم . پیشخدمت منوها را آورد . هر کداممان غذای خاصی را انتخاب کردیم و بعضی هم پیش غذا یا دسرهایی می خواستند که در منوی کلی نبودند و غذاهای ویژه محسوب می شدند . علاوه بر آن هر یک از ما گفتیم که صورت حساب جداگانه ای می خواهیم . در تمام این مدت ما با هم حرف می زدیم و سر و صدای زیادی درست شده بود ولی آن پیشخدمت صبورانه سفارش هایمان را یادداشت کرد . وقتی که کارش تقریباً تمام شد ، به او گفتم : « این قیل وقال ها تمام می شود ولی ارزشش را دارد. این ها انعام خوبی به تو خواهند داد . »
در جوابم گفت : « مهم نیست که انعام بگیرم یا نگیرم . اگر هر کدام از ما وظیفه خود را درست انجام دهیم ، اعتبار کل رستوران بیشتر می شود .»
به نظر شما حرف آن پیشخدمت فوق العاده و قابل ستایش نیست ؟
من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و به مدیر رستوران نامه ای نوشتم و از رفتار پیشخدمت رستوران تعریف کردم و به خاطر داشتن چنین کارمندانی به او تبریک گفتم .
باید بگویم که من هرگز پاسخی دریافت نکردم . آن پیشخدمت واقعاً تحسین مرا برانگیخت ولی در حقیقت رئیس او با بی توجهی به نامه من ، عملاً رفتار تیزهوشانه کارمندش را خنثی کرد . فکر می کنم که جای این دو نفر باید عوض شود چون این آقای رئیس به ارزش روابط عمومی مؤثر پی نبرده است .
« پل هاروی » می گوید : « اگر همه از روسای شرکت های قدرتمند تا یک کارگر ساده در یک هتل یا کارخانه ، استراتژی های تبلیغاتی را درست بشناسند و به تأثیر آنها پی برده باشند ، می توان گفت که موفقیت چندان دور از انتظار نخواهد بود.


سایت خبرنو|خبر نو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.