اگر داروی کمیاب می خواهید به این شمار SMS بزنید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یکی از مشکلات مردم و به خصوص بیماران در زمان بیماری تهیه داروهای است که دچار کمبودهای مقطعی می باشند که می‌تواند انرژی مضاعفی را از اشخاص بگیرد.
 
در این زمینه چندی است که مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو سامانه ۲۰۲۲۹۰ (سامانه پاسخگوی کمبودهای دارویی) را راه اندازی کرده است تا بیماران بتوانند با این سامانه اطلاعات مورد نیاز دارویی خود را  دریافت کنند.
 
طلعت قانع رئیس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو در تشریح سامانه ۲۰۲۲۹۰ (سامانه پاسخگوی کمبودهای دارویی) می‌گوید: روش کار این سامانه به این نحو است که متقاضی ابتدا یک پیامک بدون عنوان به ۲۰۲۲۹۰ ارسال می‌کند و پس از آن پیامکی حاوی نحوه ارسال مشخصات دارو برای آنان ارسال می‌شود.
 
وی ادامه می‌دهد:‌ بر این اساس کاربر نام صحیح و انگلیسی دارو به همراه بعضی مشخصات لازم از جمله شکل دارو را ارسال می‌کند و سامانه نیز بلافاصله برای کاربر نام داروخانه‌هایی که این دارو را دارند، ارسال می‌کند که در آن نشانی و شماره تماس داروخانه‌ هم قید شده است.
 
برخی داروها در تمام داروخانه‌های سطح شهر توزیع نمی‌شوند و مردم از این موضوع اطلاع ندارند. به همین سبب سامانه ۲۰۲۲۹۰ (سامانه پاسخگوی کمبودهای دارویی) به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند از این موضوع آگاهی یافته و بیهوده در داروخانه‌های شهر سرگردان نشوند.
 
البته اشخاص باید دقت کنند تا نام دارو را اشتباه ارسال نکنند زیرا به نقل از رئیس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو مشکلات بسیاری در خصوص ارسال اشتباه نام دارو وجود دارد در حالیکه سامانه برای هر دارویی یک پاسخ مشخص ارسال می کند و سبب ارسال عنوان «هیچ داروخانه‌ای اعلام موجودی نکرده است» هم این است که نام دارو به صورت اشتباه نوشته می‌شود ولی به زودی پوسترهایی در تمام داروخانه‌ها در خصوص نحوه کار با سامانه ۲۰۲۲۹۰ (سامانه پاسخگوی کمبودهای دارویی)  نصب خواهد شد.
 
شماره گویای ۱۴۹۰ به صورت تلفنی پاسخگوی اشخاص در زمینه‌های متعدد سلامت است و سامانه پیامکی  201490 نیز برای پاسخگوی کمبودهای دارویی راه‌اندازی شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.