اگر دچار تپش قلب میباشید روزه نگیرید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : منوچهر قارونی، متخصص قلب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران قلبی که بعد از افطار همراه با روزه گرفتن دچار تپش قلب، تنگی نفس و یا افزایش فشار خون می شوند از روزه گرفتن اجتناب نمایند در غیر این صورت می توانند روزه بگیرند.

 وی افزود: اکثر بیماران قلبی در طول روز مشکلی ندارند و ممکن است بعد از افطار با خوردن غذا دچار ناراحتی هایی شوند بنابراین می بایست از پرخوری پرهیز و حتی المقدور از غذاهای چرب پرکالری و حاوی نمک اجتناب کنند.

 قارونی تصریح کرد: به بیماران قلبی پیشنهاد می گردد به سبب مصادف شدن ماه رمضان با فصل تابستان حتی المقدور از منزل خارج و بیشتر استراحت کنند و بعد از افطار از میوه جات سبزی ها، مرغ و ماهی استفاده نمایند و مایعات به مقدار فراوان مصرف کنند.

 وی خاطرنشان کرد: بیماران قلبی که دچار نارسایی قلبی می باشند، پاهای متورم و  متکایی شکل و شکم پر آب دارند و با چند قدم دچار تنگی نفس می شوند و  یا تازه سکته قلبی کردند از روزه گرفتن پرهیز نمایند.

وی در خاتمه مذکر شد: بیماران قلبی که روزه می گیرند حتما به مقدار فراوان مایعات مصرف نمایند چرا که از دست دادن آب بدن برای کسانی که دچار گرفتگی عروق می باشند مناسب نیست.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. m.d:

    سلام ، ببخشید ممکنه فردی که قبل از ماه رمضان گاها احساس تپش قلب داشته است با روزه گرفتن تپش قلب آن تشدید پیدا کند؟ ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.