اگر لازم باشد هاشمی می‌آید

۲۷م اسفند ،

پسر ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: آقای هاشمی قصد ورود به انتخابات را با توجه به شرایط موجود ندارند. مگر اینکه شرایط فرق کرده و لزوم حضور ایشان برای حل مشکلات نظام مهم و لازم جلوه ‌کند.

پسر ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: آقای هاشمی قصد ورود به انتخابات را با توجه به شرایط موجود ندارند. مگر اینکه شرایط فرق کرده و لزوم حضور ایشان برای حل مشکلات نظام مهم و لازم جلوه ‌کند.

محسن هاشمی دربارهٔ پیش بینی خود از چینش و آرایش جریان‌ها و احزاب سیاسی کشور در آستانه انتخابات گفت: با نگاه به انتخابات دوره‌های قبل ملاحظه می‌کنیم که تقریباً در هیچ دوره‌ای از انتخابات ریاست جمهوری، جناح‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان یا راست‌ها و چپ‌ها و… در آستانه انتخابات تا این حد سردرگم نبوده‌اند. 

همه منتظر یک اتفاق می باشند. امید به آینده حتی در میان نزدیکان به نظام کم شده است. تحرک جدی دیده نمی‌شود. پراکنده کاری بی برنامه حتی در میان اصولگرایان سنتی به وضوح دیده می‌شود و به نظر حاکمیت با صحبت‌های اخیر وزیر اطلاعات و نوع برخورد با روزنامه‌نگاران، در باغ سبزی به منتقدان ارائه نداده است.

 در صورتی که لازم است برای پرشور شدن انتخابات و رسیدن به حضور حداکثری تلاش شود که معتقدان به نظام و انقلاب با تمام وزن سیاسی خود در جامعه و انتخابات حضور پیدا کنند، وگرنه کسانی که با بودجه بیت‌المال افکار افراطی و انحرافی خود را ترویج می‌کنند، مجدداً دور را خواهند گرفت.

وی دربارهٔ آخرین موضوع آیت الله هاشمی رفسنجانی دربارهٔ حضور در انتخابات گفت: با توجه به اینکه فرزند ایشان هستم، نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم. ولی آنچه فعلاً مسلم است که آقای هاشمی قصد ورود به انتخابات را با توجه به شرایط موجود ندارند. مگر اینکه شرایط فرق کرده و لزوم حضور ایشان برای حل مشکلات نظام مهم و لازم جلوه ‌کند.

 البته در این صورت، اتفاقات و تخریب‌هایی که در قبل برعلیه وی صورت می‌گرفت، بعید است که تکرار شود؛ زیرا در این ۸ سال نیز هاشمی نظر مردم را بیش از آنچه فکر می‌کنید به خود جلب کرده است و تخریب‌های ناجوانمردانه را پشت سرگذاشته است.محسن هاشمی افزود: دربارهٔ موافقان حضور آقای هاشمی در انتخابات باید اشاره کنم که شرایط کشور، شرایطی است که نیاز به اعتدال بیش از هر زمان دیگری در آن احساس می‌شود.

 وقتی به شرایط کشور نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم که در حال حاضر تفکر ایشان و یا تفکری شبیه به تفکرات آقای هاشمی مورد نیاز جامعه است که بیاید و شرایط فعلی را اصلاح کند. فکر می‌کنم اگر کسی هم نسبت به حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اصراری داشته است منظور روی کار آمدن تفکری اعتدال گرایانه و شبیه ایشان است.

 درباره مخالفان کاندیداتوری آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده باید بگویم که دو دسته در این رابطه تاکید می‌کنند اول آنان که دلسوز حاج آقا می باشند و تاکید دارند که ایشان کاندیدا نشود، ما هم در خانواده به ایشان گفته ایم که در هر صورت نباید بیایند آن عده دیگر که مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات می باشند و تبلیغات زیادی برای عدم کاندیداتوری وی در انتخابات انجام می‌دهند آنهایی می باشند که در رفتارشان افراط و تفریط بسیار دیده می‌شود و طبیعتا وقتی رویه اعتدال گرایانه در جامعه حاکم شود به ضرر آنها خواهد بود؛ لذا با کاندیداتوری آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مخالفت می‌کنند.

وی ادامه داد: حاج آقا و خانواده هنوز به صورت مصداقی روی هیچ فردی صحبت نکرده و به توافق نظر نرسیده اند، ضمن این که تاکنون تصمیمی هم برای ورود به انتخابات از سوی آقای هاشمی اتخاذ نشده است. ایشان منتظر می باشند که ثبت نام‌ها انجام شود و سپس دربارهٔ چگونگی ورود به مباحث انتخاباتی تصمیم بگیرند.وی در باره برگزاری جلسات انتخاباتی هاشمی و خاتمی نیز گفت: این موضوع صحت ندارد آقای هاشمی در طول یکسال اخیر شاید بیشتر از دو یا سه بار با آقای خاتمی ملاقات نداشته اند.

خبرگزاری مهر

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.