اگر مجرد میباشید، بخوانید

۹ م دیماه ،

یک روان‌شناس، گفت: زندگی مستقل مجردی برای جوانان پیشنهاد نمی‌شود.

ممتازنیوز: “عباس عزیزخانی” اظهار کرد: در کشورهای غربی با توجه به وضعیت زندگی و اعتقادات آن‌ها طبیعی است که نوجوانان در سن ۱۸ سالگی از کانون خانواده جدا شوند و زندگی مستقلی برای خود داشته باشند. در این کشورها وضعیت حاکمیتی نیز به گونه‎ای است که نوجوانان بعد از تشکیل زندگی مستقل از نظر اقتصادی نیز دچار مشکل نمی‌شوند. 

وی افزود: با توجه به فرهنگ پای‌بندی به خانواده در ایران، تشکیل زندگی مستقل مجردی مناسب نیست و انعکاس خوبی نیز در جامعه ندارد، گر چه بعضی از اشخاص با تشکیل زندگی مستقل مجردی، شرایط بهتری برای زندگی خود به وجود می‌آورند، ولی تعداد این اشخاص انگشت‌شمار است. پیشنهاد می‌شود که خانواده‎ها و جوانان سعی کنند که این موضوع تا حد امکان پیش نیاید. 

عزیزخانی خاطرنشان کرد: این روزها بیشتر مراجعین به روان‌شناسان، کسانی می باشند که زندگی مستقل مجردی برای خود تشکیل داده‌اند و با مشکلات متعددی رو به رو شده‎اند و به اذعان خود این اشخاص، مشکلات زندگی مستقل بسیار بیشتر از زندگی با خانواده است. 

به گزارش ایسنا،وی اظهار کرد: تشکیل زندگی مستقل مجردی نمود اجتماعی منفی با خود به همراه دارد، به همین سبب بیشتر این اشخاص ترجیح می‌دهند زندگی خود را در شهر دیگری به خصوص کلان‌شهرها تشکیل دهند تا از نگاه منفی همشهری‎های خود در امان بمانند. 

این روان‌شناس اضافه کرد: با وجود اینکه این نوع زندگی برای اشخاص پیشنهاد نمی‌شود، عده‌‎ای بر تشکیل زندگی مستقل مجردی اصرار دارند که به این اشخاص پیشنهاد می‌شود در قدم اول شغل مناسبی برای خود بیابند، زیرا علاوه بر سختی‎های نداشتن درآمد، این اشخاص اوقات فراغت بسیاری خواهند داشت که باید به گونه‌ای این اوقات پرشود و از سوی دیگر این اشخاص باید به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده باشند تا بتوانند با مشکلات ناشی از آن کنار بیایند.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.