اگر می‌خواهید خیاط لباس‌های خود باشید

مهارت‌های زندگی > فوت و فن– حتـــی اگـــر نخـــواهید لباس‌هایتان را خودتان بدوزید، داشتن یک چرخ خیاطی ولو ساده و معمولی می‌تواند بسیاری از نیاز‌های شما را در مورد انواع لباس‌ها یتان برطرف سازد.

در زیر به برخی از نکته‌هایی که می‌توانند به شما در تهیه یک چرخ خیاطی خوب کمک رسانند، اشاره می‌کنیم:پیش از خرید، نخست ببینید که چرخ خیاطی را برای چه کاری می‌خواهید؛ برای دوخت‌ودوز لباس‌های مختلف یا کارهایی مانند رفوکاری، دکمه دوزی و دوخت‌های ساده؟ این مسئله باعث می‌شود تا پول خود را بیهوده هدر ندهید.

چرخ‌های خیاطی موجود در بازار یا از نوع معمولی هستند که به شکل‌های دستی یا پایی از سال‌ها پیش در بازار به وفور یافت می‌شوند یا از نوع اتوماتیک بوده که با جریان برق کار می‌کنند و با آنها زیگزاگ‌دوزی و انواع کارهای تزیینی مربوط به خیاطی را می‌توان انجام داد.استحکام و جنس چرخ خیاطی نکته‌ای است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. چرخ خیاطی هم مانند دیگر کالاها، خوب و بد دارد. بنابراین حین خرید، قسمت‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده آن را زیرنظر بگیرید و از کیفیت آنها اطمینان به‌دست آورید.

یک چرخ خیاطی مناسب باید دارای کشو‌هایی باشد که در جای خود بلغزند و به آسانی عقب و جلو رفته و خارج شده و جا بروند. همچنین جعبه چرخ باید محکم باشد و قاب آن (چرخ خیاطی)‌ اندازه بوده و به‌خوبی جا بیفتد.یک چرخ خیاطی خوب باید بدون هرگونه لرزشی کار کند. چرخ‌های خیاطی که دارای ماکوی دراز هستند، ارتعاش زیادی را تولید می‌کنند.

یک چرخ خیاطی مدرن باید پارچه را هم به طرف جلو و هم به طرف عقب بدوزد.چرخ خیاطی باید از نوعی باشد که در تمامی نمایندگی‌های مجاز، وسایل تعمیر و سرویس آن موجود باشد.هنگام خرید، ضمانت نامه چرخ خیاطی را به‌دقت بخوانید تا مطمئن شوید که همه قسمت‌های آن مشمول ضمانت قرار گرفته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.