اگر واقعیت را نشان ندهم خیانت کرده ام

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حاشیه های فیلم «قصه ها»

نشست خبری فیلم سینمایی «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در طول ۲ روز جشنواه یکی از پرحاشیه ترین نشست ها بود.

*به گزارش خبرنگار هنرآنلاین نمایش فیلم «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

*رخشان بنی اعتماد در نشست فیلم قصه ها گفت: اینکه در طول این سالها فیلم نساخته ام به این معنا نبود که کسی اجازه کار کردن به من نمی داد بلکه یک خود تحریمی بود زیرا با فضای فرهنگی آن موقع هماهنگ نبودم ترجیح دادم که فیلم نسازم. اما بعد از چند سال فیلم نساختن احساس کردم که دارم به جنون می رسم و باید راه حلی را برای خود پیدا کنم .من نمی خواستم برای ساخت یک فیلم سینمایی وارد پروسه دریافت پروانه ساخت شوم و طی نامه ای که به وزارت ارشاد هم نوشتم این مساله را مطرح کردم.

*او گفت: باید بگویم از مادر زاییده نشده کسی که نگذارد من فیلم بسازم. فیلم نساختن من نوعی اعتراض بود من پروانه ساخت نگرفتم و هیچ کار غیر قانونی نیز انجام ندادم.همه ما می دانیم که در دوره قبل سینما با چه مشکلاتی روبرو بود و من خودم فیلم نساختم ضمن اینکه هیچ کس نمی توانست جلوی من را بگیرد.

*خبرنگار کیهان در سئوالش خطاب به رخشان بنی اعتماد گفت شما فیلم نساختید و “قصه ها” درواقع بیانیه بود. بنی اعتماد در پاسخ به سئوال او گفت: اگر فکر می کنید فیلم من بیانیه بود از این به بعد بیانیه می سازم.این درحالی بود که زمانیکه سئوال خبرنگار کیهان خوانده شد همه خندیدند و خبرنگار کیهان نیز به نشانه اعتراض از جا برخاست و حضورش را اعلام کرد.
*بنی اعتماد گفت: یکی از دلایل عمده این که در این فیلم به آثار قبل ام نگاه کرده ام این بود که چند سال فیلم نساختم و به سبب وجود بغضم از کار نکردن، تمرکزی روی ایده های دیگر نداشتم.

*با آسیب هایی که در این بیش از ۳۰سال فعالیتم در سینما به من وارد شده به این نتیجه رسیدم که مشکلات اجتماعی سطح گسترده تری پیدا کرده و فشار و درد بر طبقه محروم افزایش پیدا کرده است. اگر قرار باشد برای ناراحت نکردن مخاطب واقعیت را نشان ندهم خیانت کرده ام.

*بنی اعتماد با تشکر از خواهر خود برای سرمایه گذاری در این فیلم سینمایی و حمایت کانون ایران نوین گفت: من نمی خواستم برای ساخت این فیلم سینمایی سرمایه گذار داشته باشم .چراکه سرمایه گذار من را مجبور می کرد تا فیلم را اکران عمومی کنم اما می خواستم فیلم در شرایط مناسب نمایش داده شود.

*کارگردان قصه ها با اشاه به انتشار یافتن خبری در روزنامه هفت صبح مبنی بر حضور تعدادی از بازیگرانی که نامشان در این فیلم وجود نداشت، گفت: بعد از انتشار یافتن این خبر تهدیدها آغاز شد و گفتند که تمام بازیگرانی که در این فیلم بازی می کنند ممنوع الفعالیت خواهند شد. این درحالی است که من هیچ کار غیر قانونی انجام ندادم.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.