ایتالیا حاضر به رسمیت شناختن طالبان نیست

وزیر خارجه ایتالیا گفت: به رسمیت شناختن طالبان ممکن نیست.

ایتالیا حاضر به رسمیت شناختن طالبان نیست

به گزارش ممتاز نیوز، ایتالیا ریاست دوره ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد و به دنبال میزبانی اجلاس ویژه ای در مورد افغانستان است.

دی مایو که هفته گذشته در نیویورک جلسه وزیران خارجه گروه ۲۰ را اداره کرد، گفت: به دلیل حضور ۱۷ تروریست در میان وزرا و ادامه نقض حقوق بشر زنان و دختران در افغانستان، به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان (ممنوعه در روسیه) غیرممکن است.

وی افزود: اما مردم افغانستان باید حمایت مالی را که پس از به دست گرفتن قدرت طالبان در ماه گذشته متوقف شده بود، دریافت کنند.

وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: آنها(طالبان) نمی‌توانند پس از مدتی حقوق‌ها را بپردازند . ما به وضوح باید تلاش کنیم تا از سقوط افغانستان از داخل و جریان بی رویه مهاجرت جلوگیری کنیم که می تواند اوضاع کشورهای همسایه را بی ثبات کند.

وی گفت: راه‌هایی برای اطمینان از حمایت مالی بدون ارائه پول به طالبان وجود دارد. ما همچنین قبول داریم که بخشی از کمک‌های بشردوستانه باید به حمایت از زنان و دختران افغان اختصاص یابد.

دی مایو تاکید کرد که کشورهای گروه ۲۰ با همسایگان افغانستان متعهد شده‌اند تا با تروریسم مبارزه کرده و از حقوق بشر دفاع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ ملاقات رهبران گروه ۲۰ برای بحث در مورد افغانستان را تعیین کرده یا خیر گفت که این نشست در هفته های آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.