ایجاد اولین نمایشگاه لباس دانشجویی در دانشگاه الزهرا(س)

آموزش > عالی
رئیس دانشگاه الزهرا(س) از آماده شدن زیرساخت‌ها،دکور بندی و مکان نمایشگاه طرح لباس دانشگاهی (پرنیا) خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در هفته جاری نمایشگاه طرح پرنیا را راه اندازی کنیم.

دکتر انسیه خزعلی در گفتگو با مهر گفت: دانشگاه الزهرا(س) با توجه رشته هنر و رشته‌های طراحی لباس و پارچه در خیلی از برنامه‌ها و پروژه‌های طراحی‌ لباس پیشگام است.

وی ادامه داد: اساتید این دانشگاه با مراکز مختلفی در این زمینه همکاری دارند و به صورت پروژه ای و تفاهم نامه این همکاری ها را ادامه می دهند.

رئیس دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: بعد از اینکه طرح حجاب و عفاف و طراحی لباس در این راستا در وزارت علوم مطرح شد، دانشگاه الزهرا (س) به عنوان دبیرخانه این طرح که به طرح “پرنیا” شناخته شده است، انتخاب شد و کار پایلوت و نمایشگاه این طرح در دانشگاه الزهرا (س) انجام می شود.

وی افزود: ژورنال‌هایی که مختص این مساله است دراینجا طراحی می شود و تا کنون طرح های زیادی از کل کشور به وزار ت علوم ارسال شده ، ارزیابی و داوری‌ها انجام گرفته و بهترین طرح‌ها برای نمایشگاهی که قرار است برگزار شود انتخاب شده و بعد از این هم به همین شکل ادامه خواهد یافت.

خزعلی تصریح کرد: یعنی نمایشگاه، طرح های جدید را به معرض نمایش گذاشته و طرح های منتخب را به تولید انبوه می رساند و طراحی لباس و مانتو دانشجویی در مرحله اول و سپس طراحی لباس کارمندی و عمومی را در دستور کاری خود دارد و آن را به مسابقه گذاشته و بهترین طرح ها را انتخاب می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دانشجویان ملزم به استفاده از لباس و مانتو دانشجویی خواهند بود، گفت: خیر، بلکه این نمایشگاه با ارایه یک الگو مناسب از مانتو و لباس دانشجویی و تولید آن با قیمت مناسب شرایطی را ایجاد می کند تا دانشجویان ترغیب شوند که از این الگو استفاده کنند.

خزعلی ادامه داد تمام دانشگاه‌های بزرگ مانند دانشگاه صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیر کبیر و… نمونه‌هایی از این نمایشگاه را راه اندازی می کنند ولی پایگاه اصلی دانشگاه الزهرا (س) خواهد بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.